کد خبر 235696
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

بهتاش فریبا در گفتگو با «حیات»:

عمق خط دفاعی پاشنه آشیل تیم ملی است/ برد مقابل فلسطین نباید انتظارها را از ما بالا ببرد

عمق خط دفاعی پاشنه آشیل تیم ملی است/ برد مقابل فلسطین نباید انتظارها را از ما بالا ببرد

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد تیم ملی ایران با وجود برد پرگل مقابل فلسطین همچنان در ساختار دفاعی مشکلاتی دارد که باید به آن رسیدگی شود.

بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص برتری پرگل ایران مقابل فلسطین اظهار داشت: شرایط دو تیم در این بازی یکسان نبود و ما به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مقابل تیم‌های سطح چندم آسیا باید عملکرد مقتدرانه‌ای از خودمان به نمایش بگذاریم. ما در هر صورت جزو ۳-۴ قدرت برتر قاره هستیم و در این مرحله نباید مقابل تیمی به مشکل بخوریم و به نظرم با ۹ امتیاز از این گروه صعود خواهیم کرد. بازی با فلسطین هم بازی خوبی بود و انتظار یک برد پرگل از تیم ما در این بازی می‌رفت. ما خیلی زود به گل رسیدیم و این نقطه قوت بازی بود که باعث شد برای جلو افتادن از حریف به زحمت نیافتیم و راحت بازی کنیم وگرنه ممکن بود با توجه به سبک بازی فیزیکی حریف به مشکل بخوریم و انرژی زیادی از بازیکنان ما تلف شود. در بازی‌های این چنینی زود به گل رسیدن فاکتور مهمی است.

وی افزود: متاسفانه پاشنه آشیل ما که عمق خط دفاعی است در این بازی هم خودش را نشان داد و یک گل از آنجا خوردیم و چندین بار هم به حریف موقعیت دادیم و این اتفاق خوبی نیست چرا که مقابل تیم‌هایی که خط حمله قدرتمندتر و بازیکنان با تجربه‌تری در اختیار دارند به مشکل خواهیم خورد. گل خوردن در یک دیدار این چنینی اتفاق خوبی نیست و یک زنگ خطر است که نشان می‌دهد باید مشکلاتی را رفع کنیم و این سه بازی فرصت رفع مشکلات این چنینی است و ممکن است در دور حذفی برایمان دردسر ساز شود چرا که در بازی‌های دیگر نمی‌توانیم اینقدر به حریف فرصت دهیم و فقط یک گل بخوریم و اینکه بتوانیم به راحتی به ۴ گل برسمی.

پیشکسوت فوتبال در مورد عملکرد نفرات تیم ملی هم خاطرنشان کرد: مهدی قایدی در نیمه‌ای که بازی کرد عملکرد خوبی داشت و توانست مزدش را با گلزنی بگیرد. کادرفنی می‌تواند به او بیشتر میدان دهد. در مرکز میدان هم بازی قدوس را پسندیدم و همچنین انصاری‌فرد هم با تجربه بالای خودش به خط حمله تیم کمک کرد. شجاع خلیل‌زاده هم بازی خوبی به نمایش گذاشت و مصدومیت او نگران کننده بود و امیدوارم مشکلش جدی نباشد.

فریبا در مور دو بازی آینده مقابل هنگ کنگ و امارات هم توضیح داد: به نظرم راحت‌ترین بازی ما در این دور مقابل همین فلسطین بود و دو بازی بعدی ما تا حدی دشوارتر از این دیدار است. این انتظار را هم نباید داشته باشیم که هر بازی با تفاضل گل بالا پیروز شویم چرا که شرایط بازی‌ها با هم متفاوت است و هر دیدار وضعیت خودش را دارد. ما باید به دنبال حفظ سلامت و سرحال بودن بازیکنان در بازی‌های بعدی هم باشیم و تورنمنت فشرده‌ای در پیش داریم و کادرفنی باید حساب همه جا را بکند ولی پیش بینی من این است که با ۹ امتیاز کامل از این گروه صعود خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha