کد خبر 235640
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

پیشنهاد بودجه ۱۲۵ همت طرح دارویار برای سال آینده

پیشنهاد بودجه ۱۲۵ همت طرح دارویار برای سال آینده

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در سال گذشته در تامین داروهای بیهوشی و آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم دچار مشکل شدیم اما امسال شرایط بهتری داریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو  در حاشیه نمایشگاه سلامت‌بنیان ۲ گفت: در سال گذشته در تامین داروهای بیهوشی و آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم دچار مشکل شده بودیم، اما امسال در مقایسه با سال گذشته شرایط بهتری داریم و بسیاری از کمبودها برطرف شده است.

وی افزود: امسال از طریق سامانه‌ای که داریم اطلاعات مربوط به کمبودهای دارویی را رصد می‌کنیم طوری که مردم اصلا کمبود دارو را احساس نکنند و تلاش ما نیز در این راستا است.

محمدی ادامه داد: بانک مرکزی کمک کرد تا علیرغم مشکلاتی که داشتیم، اختصاص ارز به خوبی صورت بگیرد. همچنین بانک‌های عامل ۳۰ هزار میلیارد تسهیلات ریالی به شرکت‌های تولیدکننده پرداخت کردند. به دنبال این هستیم که تسهیلات برای شیرخشک و تجهیزات پزشکی نیز ارائه شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: کرد: درخواست کرده‌ایم که ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه بابت این امر تخصیص یابد که هنوز این موضوع به تصویب نرسیده است؛ در سال جاری ۶۹ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود که ۳۲ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافت و امیدواریم که تا پایان سال مابقی بودجه نیز اختصاص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha