کد خبر 235510
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

جام ملت‌های آسیا 2024؛

شروع کم گل جام ملت‌های آسیا/ حریفان ایران ناکام ماندند

شروع کم گل جام ملت‌های آسیا/ حریفان ایران ناکام ماندند

دومین روز از مسابقات جام ملت‌های آسیا با دو تساوی و یک پیروزی همراه بود.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛  روز دوم جام ملت‌های ۲۰۲۳ با انجام سه دیدار پیگیری شد. در نخستین بازی روز شنبه استرالیا موفق شد هند را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد. در دیگر دیدار این گروه از ساعت ۲۱ تیم‌های ازبکستان و سوریه به مصاف هم رفتند که در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم توپی از خط دروازه‌ها نگذشت.

استرالیا 2 - هند صفر

شروع کم گل جام ملت‌های آسیا

در ادامه هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در کشور قطر تیم ملی استرالیا از گروه B ‌این رقابت‌ها از ساعت ۱۵ در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف تیم ملی هند رفت و دو بر صفر برنده شد. علی رغم‌ موقعیت‌های فراوان استرالیا در نیمه نخست، در نهایت این نیمه گلی نداشت تا دو تیم راهی رختکن شوند و خود را برای نیمه مربیان آماده کنند.

با شروع نیمه دوم بازی در نهایت در دقیقه ۵۰ بازی جکسون ایروین روی اشتباه سنگربان هند موفق شد گل نخست بازی را به سود استرالیا به ثمر رسانده تا قفل دروازه‌ها شکسته شود. در ادامه در دقیقه ۷۳، جردن باس روی پاس رایلی مک‌گری موفق شد گل دوم استرالیا را وارد دروازه هند کند. با این اوصاف، استرالیا که یکی از مدعیان جام است کار خود را پیروزی آغاز کرد. از دیگر دیدار این گروه و از ساعت ۲۱ امشب، ازبکستان و سوریه به مصاف هم می‌روند.


چین صفر - تاجیکستان صفر

شروع کم گل جام ملت‌های آسیا

در دومین دیدار گروه اول جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، دو تیم فوتبال چین و تاجیکستان از ساعت ۱۸ به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم سودی نداشت و بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. البته چینی‌ها در دقیقه ۸۰ توانستند به گل برسند اما با بازبینی صحنه از سوی داور، آفساید بازیکن دیگر چین اعلام و گل مردود شد. با این تساوی، در این گروه قطر با سه امتیاز صدرنشین است و چین و تاجیکستان در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.


ازبکستان صفر - سوریه صفر

شروع کم گل جام ملت‌های آسیا

در دومین دیدار گروه دوم جام ملت‌های آسیا، از ساعت ۲۱ ازبکستان به مصاف سوریه رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد تا استرالیا به تنهایی صدرنشین این گروه باشد. با این تساوی، سوریه و ازبکستان یک امتیازی شدند و در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. هند نیز بدون امتیاز در رده چهارم است. البته سوریه در این دیدار یک بار موفق به گلزنی شد که داور گل ابراهیم حصار را مردود اعلام کرد.

بدین ترتیب تیم ملی ایران اگر به عنوان سرگروه از گروه C مسابقات صعود کند با یکی از تیم‌های سوم صعود کننده شانس رویارویی خواهد داشت و تیم‌هایی مثل چین، سوریه و ازبکستان که با تساوی در دیدار نخست به نوعی در ثبت پیروزی در اولین گام ناکام بودند شانس رویارویی با ایران در دور حذفی را دارند.


یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

گروه D: ژاپن - ویتنام، ساعت ۱۵، ورزشگاه الثمامه
گروه C: امارات - هنگ‌کنگ، ساعت ۱۸، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه
گروه C: ایران - فلسطین، ساعت ۲۱، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha