کد خبر 235433
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

معاملات گواهی سپرده شمش طلا رکورد زد

معاملات گواهی سپرده شمش طلا رکورد زد

رکورد تازه ای در بازار گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا در هفته گذشته به ثبت رسید، به گونه ای که ۲۸۸ کیلوگرم طلا به ارزش ۹۹۴ میلیارد تومان در این بازار دادوستد شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ در هفته گذشته در بازار گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران حجم معاملات به ۲ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۵۱۰ گواهی معادل ۲۸۸ کیلو و ۴۵۱ گرم به ارزش ۹۹۴ میلیارد تومان رسید.

این درحالی است که رکورد پیشین متعلق به هفته دوازدهم بازار یعنی از ۳۰ اردیبهشت تا ۴ خرداد ۱۴۰۲ بود، در هفته مذکور حجم معاملات معادل ۱۶۵ کیلوگرم به ارزش معاملات معادل ۶۱۰ میلیارد تومان بود.

شایان ذکر است از مزایای مهمی که بازار گواهی سپرده شمش طلا دارد، شفاف سازی مبادلات و ذخایر طلا در کشور است به طوریکه در بازار سنتی، آمار شفافی از مبادلات و خرید و فروش ها در دسترس نیست اما امروز همه می توانند با نگاه به آمار سایت بورس کالا از موجودی انبار طلا و روند مبادلات مطلع شوند.

همچنین طبق آمارها، تاکنون نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق صندوق های سرمایه گذاری در بازار گواهی سپرده شمش طلا سرمایه گذاری کرده اند. معاملات شمش طلا روی طلای با عیار ۹۹۵ تعریف شده و اندازه هر ورقه بهادار ۱۰۰ سوت طلا معادل یک دهم گرم طلا است و با قیمت‌های موجود بازار هر ورقه حدود ۳۴۰ هزار تومان ارزش دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha