کد خبر 235399
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

سند نظام ارتقای بهره‌وری علوم رونمایی شد

سند نظام ارتقای بهره‌وری علوم رونمایی شد

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی از رونمایی سند نظام ارتقای بهره‌وری علوم، تحقیقات و فن‌آوری و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه پنج دانشگاه با 5 دستگاه اجرایی در زمینه ارتقای بهره‌وری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، روح الله رازینی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: در دوره جدید مدیریتی وزارت علوم موضوع بهره‌وری در راستای سیاست‌های کلی دولت مورد توجه قرار گرفت و انتظار این بود که آموزش‌عالی روی این بحث تمرکز کند.

وی با بیان اینکه با همکاری نزدیک سازمان ملی بهره وری مجموعه‌ای از اقدامات مشترک را پیش بردیم تا اهدافی که برای این حوزه در نظر گرفته شده را محقق کنیم، ادامه داد: براین اساس اولین اجلاس بهره وری علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی با اشاره به اهداف اجلاس اظهار داشت: اولین هدف و مهمترین هدف ما تقویت گفتمان بهره وری در نظام آموزش عالی و موسسات است که باید تلاش شود به آن سمت حرکت کنیم چرا که بهره‌وری امروز به عنوان یک دغدغه جدی درکشور مطرح است؛ هدف دوم توجه به نقش وزارت علوم در امر بهره وری کشور است و هدف سوم توانمندسازی همکاران خودمان در حوزه آموزش عالی است.

وی تأکید کرد: در راستای هدف اول بحث سند نظام ارتقای بهره وری عتف را در نظر داریم، این سند با همکاری سازمان ملی بهره وری تدوین شده تا موضوع بهره وری در وزارت علوم مورد توجه قرار بگیرد که در روز اجلاس از این سند رونمایی می‌شود.

رازینی با بیان اینکه به صورت نمادین و اولین گام پنج دانشگاه اصلی کشور با پنج دستگاه اجرایی تفاهم نامه معین بهره وری منعقد می‌کنند که قرار است این موضوع در اجلاس به صورت نمادین شکل بگیرد، اما در آینده این امر توسعه می‌یابد، همچنین گفت: مجموعه‌ای از کارگاه‌های تخصصی نیز برنامه ریزی شده که در این اجلاس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha