کد خبر 235361
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

حشمت مهاجرانی در گفتگو با «حیات»:

ضعف بزرگ تیم ملی، نگرانم می‌کند/ انتقادها را به بعد از جام ملت‌ها موکول کنید

ضعف بزرگ تیم ملی، نگرانم می‌کند/ انتقادها را به بعد از جام ملت‌ها موکول کنید

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص وضعیت تیم ملی در جام ملت‌های صحبت کرد و از رسانه‌ها و پیشکسوتان خواست تا فعلاً انتقادات را کنار گذاشته و از این تیم حمایت کنند.

حشمت مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: من وضعیت خوبی را در تیم ملی حاکم می‌بینم و روحیه و انگیزه خوبی میان بازیکنان در جریان است ولی برخی ضعف‌ها هم وجود دارد که کمی نگران کننده است و باید تا رسیدن به مسابقات دشوار آن را مورد بررسی و رفع و رجوع قرار دهیم.

وی ادامه داد: آن چیزی که در بازی با بورکینافاسو و اندونزی مشاهده کردیم و بیشتر در بازی با بورکینافاسو خودش را نشان داد، ضعف مقابل تیم‌های سرعتی است. بازیکنان ما بیشتر به دنبال حفظ توپ و استفاده از مهارت فردی در پیش برد بازی دارند ولی مقابل تیم‌های سرعتی خصوصاً در فاز هجومی به مشکل می‌خورند. ما در خط دفاعی ضعف سرعت داریم و این مقابل تیم‌های سرعتی برای ما ضعف محسوب می‌شود و ممکن است به مشکل بخوریم.

نقطه ضعف بزرگ تیم ملی ایران کجاست

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه بالا بودن میانگین سنی تیم در خط دفاعی عامل این مشکل عنوان شده، افزود: این موضوع هم تاثیرگذار است ولی صرفاً نمی‌شود به آن اکتفا کرد و این تصور اشتباهی است که فکر کنیم بازیکن جوان لزوماً سرعتی است و بازیکن مسن لزوماً کند، این بستگی به استایل بازی هر بازیکنی دارد و یک سری بازیکنان به عنوان نفرات سرعتی شناخته می‌شوند. یک سری بازیکنان هم فیزیکی و قدرتی هستند و ما در خط دفاعی بازیکن سرعتی کم داریم. دلیل این هم می‌تواند بالا بودن میانگین سنی باشد و هم دلیلش عدم تنوع در استایل بازی بازیکنان. به هر جهت این یک نقطه ضعف بزرگی است که در دیدارهای اخیر در تیم ملی دیدم و لازم دانستم به آن اشاره کنم.

وی در مورد انتقاد کلی به دلیل پیر بودن تیم ملی هم توضیح داد: این انتقاد را وارد نمی‌دانم چرا که تیم ملی می‌رود تا در این مسابقات نتیجه بگیرد و کسی این را نمی‌پذیرد که تیم ما به قیمت جوانگرایی نتیجه نگیرد. اگر ما در مسابقات ناکام ماندیم و بر فرض 5 بازیکن جوان به مسابقات معرفی شد ،کسی این را از کادرفنی قبول می‌کند؟

قهرمانی در آسیا سخت است اما صعود به جام جهانی دشوار نیست

مهاجرانی اضافه کرد: طبیعتاً اینطور نیست پس باید ما هم حق بدهیم در این دوره رویکرد نتیجه‌گرایانه داشته باشند و بخواهند با استفاده از بازیکنان با تجربه کسب عنوان کنند و بعد از این مسابقات می‌شود برای جوان کردن ترکیب تیم ملی برنامه ریزی کرد و ترکیبی جوان را برای جام جهانی پرورش داد. ما برای قهرمانی در آسیا کار سختی داریم ولی صعود به جام جهانی چندان برای ما دشوار نیست و آنجا راحت‌تر و با دست بازتر به جوانان اعتماد می‌کنیم. خدا ار شکر جوان‌های خوبی هم در فوتبال‌مان داریم که قابل اعتماد و اتکا هستند.

وی در مورد شانس تیم ملی در جام ملت‌ها هم عنوان کرد: تیم ما در این دوره و در سه بازی اول مشکلی نخواهد داشت و به دور بعد صعود می‌کنیم ولی در ادامه باید دید چطور عمل خواهیم کرد. اینکه در دور حذفی به چه تیم‌هایی برخورد کنیم و چه مسیری در راه رسیدن به نیمه نهایی و فینال طی کنیم. از لحاظ فوتبالی وضعیت دو تیم کره و ژاپن از ما بهتر است و این را باید به عنوان یک حقیقت بپذیریم و کار سختی مقابل این دو تیم داریم ولی با برنامه‌ریزی و البته شانس می‌توانیم از سد آنها هم عبور کنیم.

ایران یکی از 34 تیم مدعی قهرمانی است

سرمربی اسبق تیم ملی ایران در ادامه تصریح کرد: استرالیا هم تیم خوبی است و تقریباً هم سطح تیم ماست و بعد از این 4 تیم روی عربستان هم می‌شود، حساب کرد. البته قطر هم امتیاز میزبانی مسابقات را دارد و مورد حمایت‌هایی قرار می‌گیرد که ممکن است به مراحل بالا صعود کند. ما یکی از 3-4 تیم مدعی قهرمانی این دوره هستیم ولی اینکه چه رتبه‌ای کسب کنیم، چیزیست که باید صبر کنیم تا در دل مسابقات آن را ببینیم.

وی در مورد وضعیت لیگ ایران هم اینگونه اظهارنظر کرد: شرایط لیگ ایران خوب است و امسال سطح مسابقات بالاتر از دوره قبل است و رقابت فشرده‌تر و پیش بینی تیم قهرمان سخت‌تر است. کامل‌ترین تیم را در حال حاضر سپاهان در اختیار دارد که البته تغییرات زیادی شنیده‌ام قرار است انجام دهد و باید دید این تغییرات چه تاثیری در روند این تیم خواهد داشت.

مهاجرانی ادامه داد: استقلالِ نکونام را واقعاً دوست دارم و هم خوب فوتبال بازی می‌کند و هم تیم جسور و شجاعی هستند که در نهایت توانستند قهرمان نیم فصل اول شوند. من واقعاً نکونام را به عنوان یک مربی خوب ایرانی تحسین می‌کنم و نتیجه گرفتنش با استقلال ثمرات خوبی برای آینده مربیگری او و فوتبال ایران خواهد داشت. نکونام پتانسیل بالایی برای آینده مربیگری ایران دارد.

وی با اشاره به وضعیت پرسپولیس و استعفای گل‌محمدی هم اظهار کرد: یحیی مربی خوبی است و هم خودش و هم شخصیتش را دوست دارم. او نتایج خوبی با پرسپولیس گرفت و افتخارات زیادی کسب کرد. بهتر بود مدیریت باشگاه با او تعامل می‌کرد و راهی برای ادامه همکاری پیدا می‌شد ولی شرایط به گونه‌ای پیش رفت که امکان ادامه همکاری فراهم نبود و حالا هم یحیی هرجا هست برایش آرزوی موفقیت دارم و او هم مثل نکونام از مربیانی است که علاقه ویژه‌ای به مربیگری او دارم. در حال حاضر هم برانکو بهترین گزینه برای پرسپولیس است و شنیده‌ام در حال توافق با این باشگاه است و بهترین جایگزین برای گل‌محمدی خواهد بود.

انتقادها را به بعد از جام ملت‌ها موکول کنید

سرمربی پیشین تیم ملی ایران همچنین گفت: امیدوارم تیم ملی ایران در جام ملت‌ها موفق باشد و از رسانه‌ها و پیشکسوتان می‌خواهم انتقاد را در این مقطع کنار گذاشته و فقط حمایت کنند تا اگر شد بتوانیم به افتخار بزرگی در این رقابت‌ها دست پیدا کنیم. موفقیت تیم ملی شور و نشاط اجتماعی به دنبال دارد و این را با چیز دیگری نمی‌توان جایگزین کرد. پس خواهشم این است اگر انتقادی هم هست آن را به بعد از مسابقات موکول کنند و الان فقط وقت حمایت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha