کد خبر 235282
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

مجید نامجومطلق در گفتگو با «حیات»:

انتظار قهرمانی از تیم ملی منطقی نیست

انتظار قهرمانی از تیم ملی منطقی نیست

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد نباید با مطرح کردن موضوع قهرمانی در آسیا روی تیم ملی فشار روانی ایجاد شود.

مجید نامجومطلق در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: وضعیت تیم ملی از برخی جهات خوب است و از برخی جهات هم جای بهتر شدن وجود دارد. ما در خط حمله بازیکنان با کیفیتی داریم که شناخت خوبی هم از یکدیگر دارند و این نقطه قوت ماست. با توجه به علاقه سرمربی تیم به آرایش هجومی به نظرم خط حمله ما برایمان یک نقطه قوت است و خصوصاً در بازی با تیم‌هایی که لول فوتبالی پایین‌تری از ما دارند کمک می‌کند بردهای خوبی کسب کنیم و اعتماد به نفس تیمی بالا برود. 

وی افزود: در خط هافبک ما از کمبود خلاقیت رنج می‌بریم. ظاهراً تیم ملی قرار است با سه هافبک میانی بازی کند و در چنین چینشی معمولاً یک هافبک تخریبی و دفاعی، یک هافبک پاسور و کنترل کننده و یک هافبک هجومی بازی می‌کنند. باید دید چینش مد نظر کادرفنی برای مسابقات رسمی چیست و در دیدارهای تدارکاتی تغییراتی در این پست داشتیم و امیدوارم به ترکیب اصلی رسیده باشیم. بازیکنی مثل سامان قدوس در این چینش نقش کلیدی ایفا می‌کند. 

پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه تیم ملی در حال حاضر ساختار دفاعی است، گفت: ما در خط دفاع اوضاع بدتری نسبت به دو خط دیگر داریم. انسجام و هماهنگی ساختاری لازم در خط دفاعی دیده نمی‌شود و شایعات مبنی بر اختلاف میان بازیکنان در عقب زمین هم در روزهای اخیر مطرح شده و اگر صحت داشته باشد می‌تواند اتفاق بدی باشد. از دست دادن مهره ارزشمندی مثل پورعلی گنجی هم در این مقطع آسیب بزرگی برای خط دفاعی ما بود. به نظرم در مرحله گروهی و دور اول حذفی مشکلی نخواهیم داشت ولی از یک چهارم نهایی که بازی‌های سخت ما شروع می‌شود نیاز به خط دفاعی مطمئن‌تری داریم. 

نامجو مطلق در رابطه با شانس قهرمانی در جام ملت‌ها هم عنوان کرد: این یک انتظار غیر منطقی است چرا که ما چند دهه دستمان به قهرمانی نرسیده است و الان هم واقعاً بهترین تیم آسیا را در اختیار نداریم. حریفان قدرتمندی داریم و اگرچه شانس قهرمانی برای تیم خودمان قائلم ولی نباید با مطرح کردن این موضوع فشار روحی و روانی روی تیم بگذاریم. به هر حال انتظار من این است که به نیمه نهایی صعود کنیم و جزو چهار تیم باشیم ولی اینکه قهرمان شویم یا نه دیگر بستگی به خیلی از مسایل دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha