کد خبر 235236
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

آمادگی مشهد برای میزبانی از مسافران و زائران در نوروز ۱۴۰۳

آمادگی مشهد برای میزبانی از مسافران و زائران در نوروز ۱۴۰۳

رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد از آمادگی کامل این شهر برای استقبال از زائران نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حسین امیرکلالی اظهار کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، مشهد مانند سال‌های گذشته شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان و عاشقان بارگاه رضوی خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد به‌صورت مستمر در سال و در مناسبت‌های مختلف فعال است و از ابتدای سال تا کنون ۳۱ جلسه با بیش از ۵۰۰ مصوبه در زمینه میزبانی مناسب از زائران و مسافران ورودی داشته است.

وی بیان کرد: همزمانی نوروز امسال با ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی ویژه و خاصی را مطالبه می‌کند. در این زمینه با توجه به ایام تعطیلات پایانی ماه شعبان در اسفند ماه و برگزاری انتخابات در یازدهم اسفند ماه و ترافیک مناسبت‌ها در ایام پایانی سال، الزام برنامه‌ریزی خاص از ماه‌ها قبل را ضروری کرده است.

کلالی گفت: ظرفیت‌سازی برای تأمین اقامت با توجه به سردی هوا و امکان بارش‌های بهاری در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری و ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه اسکان با امکان رصد لحظه‌ای ظرفیت‌های اسکان با قابلیت ارسال پیامک و محل اسکان پیش‌بینی‌شده از طریق تماس با تلفن ۳۷۰۴۵ از مهمترین اقدامات رفاهی برنامه‌ریزی‌شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: با ایجاد بازارهای اختصاصی توسط شهرداری در اطراف حرم مطهر رضوی تلاش شده است تا کالاها به‌صورت مستقیم و با نرخ مصوب در دسترس زائران قرار گیرد.

وی گفت: در حوزه اقدامات مرتبط با خدمات شهری، شهرداری مشهد با ایجاد پایگاه استقبال زائر خدمات مختلفی در سه بخش خدمات تخصصی، عمومی و فرهنگی ارائه خواهد کرد. در حوزه بازرسی و نظارت نیز با ایجاد چهار پایگاه ثابت اطراف حرم مطهر و استفاده از ۵۰۰ نفر بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی و همچنین بازرسان افتخاری در لحظه و اطراف حرم مطهر، نحوه ارائه خدمات و فروش کالا با نرخ‌های مصوب بررسی و به شکایت‌های احتمالی رسیدگی خواهد شد.

کلالی ادامه داد: برای تأمین بهداشت و سلامت زائران، ایستگاه سلامت راه‌اندازی می‌شود و خدمات مربوط به این حوزه ارائه خواهد شد. ایجاد پایگاه سیار امداد و نجات، اختصاص تیم‌های خودرویی سیار و استفاده از جوانان داوطلب از مهمترین اقدامات کمیته امداد و نجات خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: با هدف رفاه حال زائران در ورود و خروج از مشهد الرضا (ع) تامین و افزایش ناوگان هوایی، ریلی و زمینی در دستور کار کمیته حمل‌ونقل خواهد بود. تلاش تمام دستگاه‌ها این است که در نوروز امسال مانند گذشته، زمینه زیارتی آسان، ارزان و با کیفیت برای تمام زائران و مسافران داخلی و خارجی فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha