کد خبر 244032
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

با اعلام معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد؛

ایستگاه‌های استقبال از زائر مشهد با توجه به نیاز زائران خدمات ارائه می‌کنند

ایستگاه‌های استقبال از زائر مشهد با توجه به نیاز زائران خدمات ارائه می‌کنند

 معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: ایستگاه‌های استقبال از زائر با توجه به نیاز زائران خدمات ارائه می‌کنند و این ایستگاه‌ها در ورودی محورهای قوچان، نیشابور، پایانه مسافربری امام رضا (ع) و راه آهن به دلیل حجم تردد بالای زائران نیز قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛جلیل بامشکی معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد در خصوص خدماتی که در ایستگاه‌های استقبال از زائر ارائه می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایستگاه استقبال از زائر بیشتر از جنس خدماتی است، در بدو ورود زائران به شهر خدماتی که مورد نیاز آن‌ها باشد در کنار میزبانی و استقبال نیز ارائه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بنابراین دستگاه‌های مختلف خدمت‌رسانی مانند اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در حوزه اسکان فعالیت دارند نیز غرفه‌هایی برای ارائه خدمات در اختیارشان قرار گرفته تا زائران را در بدو ورود به شهر راهنمایی کنند.

بامشکی ادامه داد: همچنین برای دستگاه‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فضایی را فراهم کردیم تا برنامه‌های خود را برای زائران ارائه دهند.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد با بیان اینکه فعالیت ارائه خدمات در ایستگاه‌های استقبال از زائر از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۳ فروردین‌ماه ادامه دارد، تصریح کرد: شهرداری مشهد فعالیت‌هایی در قالب راهنمایی و اطلاع‌رسانی به زائران و همچنین برنامه‌های فرهنگی مانند سرود و تواشیح و ارائه محصولات مورد نیاز مانند نقشه به زائران را نیز در این ایستگاه‌ها در دستور کار قرار داده است و خدمات‌رسانی می‌شود.

عدم نیاز به راهنمایان افتخاری زائر در ایام نوروز

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد پایگاه‌های راهنمایان زائر افزایش پیدا کرده دیگر نیاز نیست که راهنمایان افتخاری زائر را در ایام نوروز داشته باشیم.

بامشکی بیان کرد: ایستگاه‌های استقبال از زائر با توجه به نیاز زائران خدمات ارائه می‌کنند و این ایستگاه‌ها در ورودی محورهای قوچان، نیشابور، پایانه مسافربری امام رضا(ع) و راه آهن به دلیل حجم تردد بالای زائران قرار گرفته است.

وی در خصوص افزایش ظرفیت اسکان‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متولی اسکان‌ها شهرداری مشهد نیست و تنها عضو کمیته اسکان هستیم اما ظرفیت حداکثری را برای اسکان‌های نوروزی اعلام کردیم که سالن‌های ورزشی، سوله‌های بحران، مراکز فرهنگی و فرهنگسراها و بوستان زائرپذیر غدیر به زائران خدمات ارائه خواهند کرد.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد اضافه کرد: در صورتی که اگر نیاز باشد تعداد اسکان‌ها را افزایش دهیم، نمایشگاه بین‌المللی را هم رزرو گذاشتیم که اگر ظرفیت تمامی این مراکز تکمیل شد، در نمایشگاه بین‌المللی به دلیل ظرفیت و تعداد سالن‌های متعدد می‌توان اسکان زائران را داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha