کد خبر 235205
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان:

مدارک مجروحان و شهدای حادثه تروریستی در کرمان جمع آوری شده است

مدارک مجروحان و شهدای حادثه تروریستی در کرمان جمع آوری شده است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: طی چند روز گذشته ضمن مراجعه به بیمارستانها، مدارک مجروحان و شهدا جمع آوری شده است.

 به گزارش گروه اجتماعی حیات؛  سعید ایرانمنش رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان افزود: از ابتدای بروز این حادثه ناگوار، یک تیم تخصصی نیز برای بررسی پرونده‌ها وارد کرمان شد و تا هفته آینده پرونده شهادت اکثر این شهدا تأیید می‌شود و تحت پوشش خدمات بنیاد شهید قرار می‌گیرند اما مجروحان شرایط خاص دارند و زمان بر است، در اسرع وقت به آنها رسیدگی خواهد شد و تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اطلاعات مجروحان را از بیمارستان‌های سطح شهر جمع آوری می‌کنیم و کسانی که روز اول به بیمارستان مراجعه کرده باشند امکان پیگیری این موضوع برای آنها فراهم است، اما افرادی که روزهای بعد مراجعه کرده‌اند شرایط ویژه‌ای دارند و تیم تخصصی آسیب‌های آنها را بررسی می‌کند.

وی ضمن بیان این مطلب که تاکنون ۹۴ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان شهید شده‌اند، افزود: از این تعداد ۵۵ نفر زن و ۳۹ نفر مرد بودند.

وی با اشاره به شهادت ۱۴ اتباع غیر ایرانی در این حادثه عنوان کرد: یک شهید از استان تهران، دو شهید از مشهد و یک شهید از استان فارس بوده و مابقی شهدا از استان کرمان هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان اظهارداشت: کوچک‌ترین شهید این حادثه دختر خانم ۱۸ ماهه و مسن‌ترین آنها خانم ۶۵ ساله بوده است؛ همچنین در بین شهدا ۲۳ دانش آموز، یک طلبه و سه پرسنل نیروی انتظامی و دو نفر امدادگران هلال احمر بوده‌اند.

وی درباره رسیدگی به خانواده‌های شهدا نیز گفت: از همان عصر اتفاق، رئیس بنیاد شهید کشور وارد کرمان شد و به دیدار خانواده‌های حادثه دیده رفت. همچنین نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید نیز با حضور در کرمان به دیدار خانواده‌های شهدا رفت و تقریباً اکنون به دیدار همه خانواده‌های شهدای شهر کرمان رفتیم و رسیدگی‌های اولیه انجام شد و طی تصمیم مدیریتی استان به دلیل حجم زیاد کار فعلاً هر ارگانی یک یا دو خانواده را رسیدگی می‌کنند تا بنیاد شهید این خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha