کد خبر 235197
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

رضا ناصری در گفتگو با «حیات»:

فدراسیون فوتبال با فوتسال مثل بچه سرراهی برخورد می‌کند/ بیرانوند هرچقدر دستمزد بگیرد حق‌اش است

فدراسیون فوتبال با فوتسال مثل بچه سرراهی برخورد می‌کند/ بیرانوند هرچقدر دستمزد بگیرد حق‌اش است

پیشکسوت فوتسال ای بی توجهی فدراسیون فوتبال به این رشته ورزشی گله‌مند است.

رضا ناصری، پیشکسوت و گلر اسبق تیم ملی فوتسال که این روزها از این رشته دور افتاده است، دلیل فاصله گرفتنش از این رشته را در گفتگو با حیات اینطور عنوان می‌کند: دلیل دوری من از فوتسال بی‌توجهی به پیشکسوتانی است که خاک این رشته را خوردند و برایش زحمت کشیدند و افتخار کسب کردند. این بی‌توجهی‌ها به من و خیلی از امثال من باعث شد انگیزه‌مان را از دست بدهیم و فاصله بگیریم. من در حال حاضر در ورزش‌های همگانی و بدنسازی فعالیت می‌کنم در صورتی که جای اصلی من اینجا نیست و این بی‌توجهی‌ها به امثال من بود که باعث شد از این رشته فاصله بگیرم. 

وی افزود: چند پیشنهاد هم داشتم که به دلایلی قبول نکردم و ترجیح دادم از فوتسال دور باشم. برای پرورش امثال من از بیت المال هزینه شده است و حالا که وقت استفاده از ماست ما را کنار گذاشته‌اند. من هم فضا را برای فعالیت مناسب ندیدم و ترجیح دادم به جای ورود به مربیگری به همین کارشناسی بسنده کنم. احساس می‌کنم فوتسال به نوعی در ایران بچه سر راهی فوتبال است و به آن بی توجهی می‌شود. 

پیشکسوت فوتسال در ادامه گفت: یک عده آدم خاص چند سالی در این رشته حضور داشتند که مانع حضور خاک خورده‌های این رشته شدند و بعد از رفتن این نفرات هم دیگر خودم دوست نداشتم به فوتسال ورود کنم و جای دیگری در فعالیتم موفق بودم و حیفم آمد آن را رها کنم. 

ناصری در مورد بی‌توجهی فدراسیون فوتبال به فوتسال هم عنوان کرد: تا وقتی فوتسال مستقل نشود و زیر نظر فدراسیون فوتبال اداره شود وضعیت همین است. فوتسال باید یک فدراسیون مجزا باشد و خودش برای خودش تعیین تکلیف کند و به دست اهالی این رشته چرخانده شود و از فوتبال برایش تصمیم نگیرند. آن وقت پیشرفت نخواهد کرد. 

وی با اشاره به وضعیت تیم ملی فوتسال با هدایت وحید شمسایی هم توضیح داد: خوشبختانه فوتسال ما یک رنسانس و تغییر نسلی با روی کار آمدن وحید شمسایی تجربه کرد. شمسایی برند فوتسال ایران است و وقتی اسمش می‌آید روی فوتسال ما جور دیگری حساب می‌کنند. 

او در مورد اینکه چرا با شمسایی در تیم ملی همکاری نمی‌کند هم گفت: رفاقت من و شمسایی فراتر از فوتسال و ورزش است و همیشه هم در این سال‌ها کنار هم بودیم. الان هم هر کمکی از من بخواهد با جان و دل انجام می‌دهم ولی فرصت اینکه در کادرفنی حضور پیدا کنم را ندارم. در حد مشاوره در خدمتش هستم. 

ناصری افزود: همیشه وقتی از وحید شمسایی تعریف می‌کردم می‌گفتند او این صحبت‌ها را می‌کند که در کادرفنی تیم ملی سمت بگیرد ولی همه دیدند اینطور نشد. من وحید را به خاطر خودش دوست دارم و از او تعریف کردم چون با آمدنش فوتسال به دست فوتسالی‌ها سپرده شد. 

وی در مورد مشکلات فوتسال و بی توجهی فدراسیون فوتبال هم خاطرنشان کرد: فدراسیون تا وقتی به فوتسال رسیدگی نکند وضعش همین است. باید از تیم ملی حمایت شود و بازی‌های دوستانه خوب برگزار شود و حمایت مالی صورت بگیرد. باید پخش مستقیم داشته باشیم تا اسپانسر ها پا پیش بگذارند و حمایت کنند. فوتسال در خون ما ایرانی‌هاست و اگر به آن پرداخته شود استقبال هم خواهد شد.  

پیشکسوت فوتسال با توجه به سابقه فوتبالی خودش تر مورد تیم ملی فوتبال هم نظر داد و عنوان کرد: در مورد تیم ملی فوتبال هم باید بگویم من خودم یک فوتبالی هستم و در استقلال و پاس بازی کردم و نظر من کارشناسی است. به نظرم این یک ماهی که در جام‌ ملت‌ها بازی داریم دست از انتقاد برداریم و فقط حمایت کنیم چرا که فوتبال حال مردم را خوب می‌کند و نتیجه گرفتنش به نفع همه جامعه است برای همین اگر انتقادی هم داریم بهتر است فعلا آن را به بعد مسابقات موکول کنیم. 

ناصری در مورد مقایسه دستمزد فوتبالیست‌ها و سایر رشته‌های ورزشی و ارزش یک بازیکن مثل بیرانوند گفت: یکی مثل بیرانوند هرچقدر بگیرد حقش است. شما فوتبال را نباید با سایر رشته‌ها مقایسه کنید چرا که مخاطب دارد و اسپانسر برایش هزینه می‌کند. هیچ کجای دنیا درآمد فوتبالیست را با رشته دیگر مقایسه نمی‌کنند و این موارد جا افتاده است. اگر وزنه برداری هم مثل فوتبال طرفدار داشت به همان اندازه به قهرمانانش پول می‌دادند. این یک فرمول اقتصادی است و توجیه منطقی دارد. 

وی در پایان عنوان کرد: همین علیرضا بیرانوند با مبلغ خیلی کم به پرسپولیس آمد و نصف همان پول را هم نگرفت ولی وقتی به بلژیک رفت ۲۰ برابر آن را به او دادند و چند برابر دریافتی‌اش به پرسپولیس پول تزریق کرد. چرا کسی آن زمان به او نگفت دستت درد نکند و حالا می‌گویند چرا انقدر دریافتی داری. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha