کد خبر 235059
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

رونمایی از ۱۱ داروی جدید در نمایشگاه سلامت/ فعالیت بیش از هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت

رونمایی از ۱۱ داروی جدید در نمایشگاه سلامت/ فعالیت بیش از هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۱۷ دارو به سبد غذایی کشور اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تا کنون ۱۶۶ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت در نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در این دوره از محصولات جدید رونمایی می شود و بیش از ۱۷ دارو به سبد غذایی کشور اضافه شده است و ۱۱ دارو به همراه ۷ قطعه تجهیزات پزشکی از میان ۳۳ وسیله تجهیزات پزشکی جدید در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد. 

وی بیان کرد: هر سال تعداد شرکت های دانش‌بنیان سلامت در کشور اضافه خواهد شد. در این دوره از نمایشگاه سلامت دانش‌بنیان ۸۹ شرکت دارویی و ۷۹ شرکت تجهیزات پزشکی حاضر هستند. 

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: در حوزه سلامت بالغ بر هزار شرکت دانش‌بنیان فعال هستند. 

محمدی با اشاره به تذکر رئیس مجلس ادامه داد: تذکر رئیس مجلس بر این بوده که آیا  منابع ارزی و هزینه کرد درست منابع سلامت رخ داده  است. بانک مرکزی در مدت مشابه، ارز بهتری اختصاص داده است. 

رتبه بندی شرکت های دانش‌بنیان توسط معاونت علمی انجام می شود و تسهیلات مختلفی مانند بخشودگی مالیات به این شرکت ها داده می شود. 

محمدی افزود: در سال گذشته ۹۰ شرکت دانش بنیان سلامت در نمایشگاه حضور داشته اند. 

وی گفت: نمایشگاه سلامت بنیان با هدف به اشتراک گذاشتن اطلاعات در حوزه سلامت و به ویژه دارو و تجهیرات دانش‌بنیان برگزار شده است. استقبال خوبی از نمایشگاه دارویی و تجهیزات شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha