کد خبر 234929
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

پایبندی به رژیم غذایی سالم سبب تقویت سیستم ایمنی افراد در زمستان می‌شود

پایبندی به رژیم غذایی سالم سبب تقویت سیستم ایمنی افراد در زمستان می‌شود

سخنگوی اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طب نوین پزشکی، غذاهای غنی شده یا دارای ریزمغذی ها یا افزودن مکمل های ویتامین C، D و روی را به رژیم غذایی بویژه در زمستان توصیه شده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کارشناس ارشد حوزه سلامت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: در فصول سرد سال زمان مهمی است تا مطمئن شوید که رژیم غذایی خود را رعایت کرده و به خوبی تغذیه می‌کنید.

وی بیان کرد: پایبندی به یک رژیم غذایی سالم مانع از ابتلا به بیماری های زمستانی نمی شود، اما می تواند به حفظ و تقویت سیستم ایمنی کمک کند  و اگر بیمار شوید، یک رژیم غذایی مغذی و مناسب می تواند به سرعت بخشیدن به بهبودی کمک کند.

سخنگوی اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تغذیه در زمستان را می‌توان از دو منظر طب سنتی ایرانی و طب رایج مورد نظر قرارداد، ادامه داد: در طب نوین پزشکی، غذاهای غنی شده یا دارای ریزمغذی‌ها یا افزودن مکمل‌های ویتامین C، D و روی را به رژیم غذایی بویژه در زمستان توصیه شده است.

جهانپور  در ادامه تاکید کرد: مکمل های ویتامین، مانند ویتامین C، D و روی، می توانند به مقابله با چالش های سلامت در زمستان کمک کنند. ویتامین C به طور طبیعی در میوه‌ها و سبزیجات تازه یافت می‌شود، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و شما را برای مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا آماده تر کند.

وی ادامه داد: در زمستان می توان از آب میوه استفاده کرد زیرا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است و این مواد  به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و احتمالا می تواند شما را از سرماخوردگی و آنفولانزا در امان نگه دارد.

سخنگوی اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: متخصصان توصیه کرده در فصل سرد دسرهای ساخته شده از شکر تصفیه شده، غذاهای سرخ شده، دوغ، نوشیدنی های شیر سرد، فست فود و غذاهای کنسرو شده  از رژیم غذایی افراد حذف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha