کد خبر 234912
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

در جلسه امروز شورای شهر تهران؛

نام ۹ خیابان، 4 کوچه و یک باغ به نام شهدای زن تغییر کرد

نام ۹ خیابان، 4 کوچه و یک باغ به نام شهدای زن تغییر کرد

در جلسه امروز شورای شهر تهران ،نام ۹ خیابان، 4 کوچه و یک باغ به نام شهدای زن تغییر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، همزمان با دویست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نامگذاری ۹ خیابان، چهار کوچه و یک باغ فاقد نام در مناطق ۳، ۵، ۷، ۱۳، ۱۵ و ۲۲ انجام شد.

در این جلسه نام ۹ خیابان در منطقه سه و حدفاصل خیابان نلسون ماندلا و ولیعصر با حفظ شماره تغییر کرد؛ به طوری که خیابان یازدهم به نام شهیده شیرین روحانی راد، خیابان هفدهم به نام شهیده طیبه واعظی، خیابان نوزدهم به نام شهیده فاطمه ترکمان، خیابان بیست و یکم به نام شهیده ایران قربانی، خیابان بیست و سوم به نام شهیده مریم فرهانیان، خیابان بیست و پنجم به نام بانو مریم حلیمه خانیان، خیابان چهاردهم به نام شهیده زلیخا مجیدی گجک و خیابان هجدهم به نام شهیده ناهید حقگو نامگذاری شدند.

همچنین کوچه دوم در خیابان شهید عشوری غربی در منطقه هفت به نام شهیده مریم آهنی، کوچه هشت متری سوم در خیابان دماوند در منطقه ۱۳ به نام شهیده فرحناز حسنی آذر، کوچه نیک در خیابان خاور در منطقه ۱۵ به نام شهیده طاهره پرچمی پور، معبر نسیم نهم در بزرگراه شهید فهمیده در منطقه ۲۲ به نام شهیده فائزه رحیمی( شهیده حادثه تروریستی کرمان) و باغ فاقد نام در خیابان آیت الله کاشانی در منطقه پنج به نام باغ انارستان مادر تغییر کرد.

برخی کشورها در برابر ۲۲ هزار انسان بی گناه چشمان خود را بسته اند

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران  مهدی پیرهادی با بیان اینکه سکوت در برابر رژیم کودک کش إسرائیل، انسانیت و شرافت را زیر سوال برده و دچار خدشه کرده است، اظهار کرد: سکوت برخی کشورهای اسلامی شرم آور است؛ اگر برخی کشورهای اروپایی سکوت کردند چهره خود را در سالهای قبل نشان داده اما کشورهای اسلامی با سکوت خود به رژیم کودک کش کمک می کنند.

وی همچنین تصریح کرد: امروز برخی کشورها در برابر ۲۲ هزار انسان بی گناه چشمان خود را بسته اند و به راحتی اجازه می دهند این رژیم غاصب، کودک کشی کند. سازمان ملل متحد نشان داد که کارآمدی و قدرت لازم را ندارد و اگر کشوری قوی نباشد به راحتی شهروندان آن کشور کشته می شوند و نسل کشی در آن کشور صورت می گیرد و اجازه ورود غذا و دارو به آن کشور نیز داده نمی شود.

پیرهادی با بیان اینکه پرستاران و پزشکان غزه را می کشند و بیمارستان ها را تخریب می کنند، تصریح کرد: کجای تاریخ این اتفاقات را دیده ایم؟ با وجود رشد تکنولوژی و ارتباطات، این نسل کشی ها در غزه انجام می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی شهروندان اروپایی آزادی خواه هستند، گفت: در کشورهای اسلامی نیز چنین اتفاقی رخ می دهد اما ننگ بر کشورهایی که بویی از انسانیت نبرده اند و به این رژیم کودک کش کمک می کنند.

وی افزود: از وزارت امور خارجه که در ابتدای کار تلاش بسیار خوبی داشت درخواست داریم که پیگیری ها و هماهنگی های لازم را با دیگر کشورها برای پایان جنگ در غزه داشته باشند.

پیرهادی ضمن تقدیر از اقدام شهرداری برای تجلیل ورزشکاران پارالمپیک، یادآور شد: اتفاق ارزشمندی از سوی ورزشکاران که ۱۳۱ مدال کسب کردند، رخ داد و تجلیل از آنها نیز قابل تقدیر است. امیدواریم زمینه ها و زیرساخت های هر چه بیشتر ورزش همگانی در پایتخت فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha