کد خبر 220695
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

کودکان فلسطینی؛ آماج گلوله‌های صهیونیست‌ها

کودکان فلسطینی؛ آماج گلوله‌های صهیونیست‌ها

رژیم کودک کش صهیونیستی درحالی پس از آغاز عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» مدعی هدف گرفته شدن صهیونیست‌های غیرنظامی طی این عملیات است که خود همواره در تمامی جنایاتش کودکان فلسطینی را هدف قرار داده و علاوه بر اسارت و زندانی کردن آنها صدها تن از این کودکان را به شهادت رسانده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ پرونده جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین در سایه سکوت کشورهای غربی مدعی حقوق بشر، هر روز قطورتر می‌شود.

شهادت چندین کودک فلسطینی دیگر در جریان حملات وحشیانه اخیر به مناطق مسکونی و غیرنظامی در غزه نیز در ادامه کشتار سریالی هزاران کودک بی‌گناه صورت گرفته‌ است.

روزی نیست که خبری از کشتار مردم بی‌گناه فلسطین به ویژه کودکان و نوجوانان این کشور اشغالی از رسانه‌های جهان انعکاس نیابد و در روزهای اخیر نیز این جنایات بارها تکرار شده‌ است.

مقاومت فلسطین صبح روز شنبه عملیاتی را تحت عنوان «طوفان الاقصی» در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها و تعرض به مسجد الاقصی آغاز کرد که همچنان ادامه دارد. صهیونیست‌ها نیز که از این عملیات غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شدند، در پاسخ به این عملیات اقدام به بمباران مناطق مسکونی در مرکز شهر غزه کردند که صدها کشته و زخمی ازجمله ده‌ها کودک برجای گذاشته است.

طبق آخرین آمار اعلامی از روز شنبه تا کنون ۲۰ کودک فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط نهادهای مختلف تعداد کودکان شهید در فلسطین از سال ۲۰۰۰ تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۲ هزار و ۲۳۰ نفر می‌رسید که ۳۱۵ نفر از آنها در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۰۹ به شهادت رسیدند. ۵۴۶ کودک نیز در جریان تجاوزگری سال ۲۰۱۴ میلادی رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند.

اواسط شهریور ماه سال جاری سازمان  دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی بدون هیچ‌گونه تحقیقاتی و به صرف مشکوک شدن، کودکان فلسطینی را قتل عام می‌کنند و از سال ۲۰۲۱ به بعد نظامیان این رژیم دستور دارند که تنها به صرف مشکوک شدن، کودکان فلسطینی را به گلوله ببندند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرده است که سال ۲۰۲۲، خونین‌ترین سال برای کودکان فلسطینی در کرانه باختری از سال ۲۰۱۵ به بعد بوده است. اما با ادامه روند فزاینده کشتار کودکان، سال جاری (۲۰۲۳) از سال قبل هم خونبارتر خواهد شد.

طبق این گزارش، از اوایل سال جاری میلادی تا ۲۴ اوت (دوم شهریور)، ۳۴ کودک فلسطینی به ضرب گلوله ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی کشته شده بودند.

در همین حال، اخیرا «لین الیزابت هستینز»، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین گفت: «شرایط کودکان به دلیل اشغالگری اسرائیل روز به روز بدتر می‌شود.»

هستینز فاش کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۴۲ کودک فلسطینی از جمله ۳۵ کودک در کرانه باختری و هفت کودک دیگر در نوار غزه به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

این کودک کشی رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهان و نهادهای بین‌المللی صورت می‌گیرد، مدعیان حقوق بشر که در برخی موارد توبیخ لفظی کودکان را اقدامی ناشایست ارزیابی می‌کنند چندین دهه است که در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان و نوجوانان بی‌گناه فلسطینی از قتل و بازداشت گرفته تا شکنجه و آزار و اذیت سکوت کرده و اقدام موثری را انجام نداده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha