کد خبر 234833
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

غواصی که برای آب نامه می‌نوشت

غواصی که برای آب نامه می‌نوشت

سالگرد شهید یوسف قربانی که در دوران جنگ تحمیلی از بی‌کسی برای آب نامه می‌نوشت، فردا برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سالگرد شهید یوسف قربانی که در دوران جنگ تحمیلی از بی‌کسی برای آب نامه می‌نوشت و به غواص امام زمان(عج) معروف بود توسط یک گروه جهادی برگزار می‌شود. این شهید در دوران کودکی طعم تلخ یتیمی را چشیده بود و در دوران جنگ تحمیلی نیز چون کسی را نداشت به گفته خودش برای آب نامه می نوشت.

وقتی همرزمش بعد از عملیات والفجر ۸، کنجکاوانه از او می پرسد برای چه کسی هر روز نامه می‌نویسی و حالا چرا نامه‌ات را پست نمی‌کنی؟ دست او را می‌گیرد و قدم‌زنان به ساحل اروند می‌برد؛ نامه را از جیبش در می‌آورد و بعد ریز ریز می‌کند و با چشمانی پر از اشک می‌گوید: «من برای آب نامه می‌نویسم، می‌دانی که کسی را ندارم».

او وقتی به «مرغابی امام زمان (عج)» معروف شد که در مصاحبه با یک خبرنگار در جواب اینکه غواص یعنی چی؟ گفت: غواص یعنی مرغابی امام زمان (عج).

این شهید والامقام با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت و در سال ۱۳۶۵ یکی از شهدای غواص عملیات کربلای ۵ شد.

او که در دوران حیات خود کسی را نداشت حال بعد از سال‌ها از شهادتش کس و کار زیادی پیدا کرده است و نام او رفته رفته بیشتر بر سر زبانها جاری می شود، ‌شهیدی که برای آب نامه می نوشت و در واقع پاکی و زلالی آب، نام او را هرساله در بین گروه های مختلف جامعه زنده‌تر و تر و تازه تر می کند.

فردا سالگرد این شهید است و یک گروه جهادی به صورت خودجوش برای گرامیداشت سالگرد شهادت او بدون هیچ تکلف و تبلیغی اقدام کرده است.

شهیدی که ساده بود، خالصانه زیست و صمیمت و مهربانی او باز هم نامش را زنده کرده است.

به راستی شهدا زنده اند و نسل امروز جامعه به یاد کردن و گرامیداشتن آنها نیازمند و بلکه مکلف و موظف هستند.

‌غواص شهید یوسف قربانی از غواصان خط شکن گردان حضرت ولیعصر (عج) لشکر ۳۱ عاشورا در عملیات‌های کربلای چهار و پنج و از رزمندگان سلحشور استان زنجان در دوران دفاع مقدس بود که در دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج، در منطقه شلمچه به آرزوی دیرین خود رسید و به فیض شهادت نائل آمد.

استان زنجان سه هزار و ۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha