کد خبر 234812
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خبر داد:

افزایش ۱۵ میلیونی وام ازدواج دانشجویی

افزایش ۱۵ میلیونی وام ازدواج دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مبلغ وام ازدواج دانشجویی از ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش گروه اجتماعی حیات، علی‌اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره افزایش وام ازدواج دانشجویی گفت: از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان متاهل وام پرداخت شده است.

وی افزود: این صندوق در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در راستای ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی و ترغیب نخبگان به این امر مطابق با مصوبه هیأت امنا و در چارچوب قوانین و اعتبارات موجود در سال جاری تمهیداتی اندیشیده است که از آن جمله می‌توان به پرداخت وام ازدواج دانشجویی، پرداخت وام تحصیلی دانشجویان متاهل، پرداخت تسهیلات فرزندآوری و پرداخت سرانه حق اولاد در وام تحصیلی دانشجویان، بهره‌مندی دانشجویان دستیاری و Ph.D. از خدمات درمان ناباروری در بیمه تکمیلی و حمایت از ساخت خوابگاه های متاهلی در دانشگاه‌ها دانشکده‌های علوم پزشکی اشاره کرد.

بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به اینکه این وام برای همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظر گرفته می‌شود، جمعا ۴۰۰ میلیارد ریال به دانشجویانی که در سال جاری ازدواج کرده اند پرداخت شده است. ضمن اینکه شرایط دریافت وام مطابق با دستورالعمل ارسالی به دانشگاه‌ها مشخض و اطلاع‌رسانی لازم صورت پذیرفته است.

محمدی همچنین گفت: در همین راستا و نیز تشویق فرزندآوری در بین دانشجویان با افزایش ۱۰۰ درصدی مبلغ وام تولد فرزند از ۳۰ میلیون ریال به ۶۰ میلیون ریال، به دانشجویانی که از ابتدای سال تا کنون صاحب فرزند شده‌اند به ازاب هر فرزند مبلغ ۶۰میلیون ریال و جمعا برای ۲۵۰فقره وام پرداخت شده بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha