کد خبر 234681
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

گسترش چتر آموزش های همگانی هلال‌احمر در گلستان

گسترش چتر آموزش های همگانی هلال‌احمر در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: با برگزاری یک دوره آموزشی تربیت مربیان کد ۳ کمک‌های اولیه در گلستان، چتر آموزش های همگانی هلال احمر گسترش پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، قاسم غریب‌آبادی اظهار کرد: با هدف تقویت بنیه آموزشی استان و توسعه کمی و کیفی مربیان، یک دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه در گلستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در این دوره ۱۳۰ متقاضی که شرایط شرکت در دوره تربیت مربی کد ۳ کمک‌های اولیه را داشتند، در پیش آزمون شرکت کردند که پس از گذراندن مصاحبه عملی ۳۲ نفر مجاز به تدریس در دورهای کمک‌های اولیه شده و برای دریافت گواهینامه آموزشی معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: روش‌های تدریس و مسوولیت‌های مدرس، شیوه‌های انتقال آموخته‌ها، تجارب و مهارت‌های کسب شده به فراگیران، نحوه تدریس مباحث مختلف آشنایی با اندام‌ها و دستگاه‌های مختلف بدن، نحوه تدریس موضوعات کمک‌های اولیه به ویژه احیای قلبی، ریوی(CPR)، نحوه تدریس اصول اولویت بندی مصدومین و نحوه تدریس فوریت‌های پزشکی بخش مهمی از مباحث تدریس شده در دوره تربیت مربی استان بوده است.

غریب آبادی اظهار کرد: مربیان به عنوان اولین نفراتی که اعضا در هلال احمر با آنها روبرو می‌شوند نقش تعیین کننده‌ای در نگهداری اعضا دارند از طرفی با آموزش صحیح مباحث به فراگیران نجاتگران ماهری برای شرکت در عملیات‌های امدادی آماده خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha