کد خبر 234599
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی صرف ارتقای تولیدات فرهنگی می‌شود

یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی صرف ارتقای تولیدات فرهنگی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق،یک درصد از هزینه‌های شرکت های دولتی صرف ارتقای تولیدات فرهنگی می‌شود.

به گزارش گروه استانی حیات؛ احمد راستینه، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره مباحث فرهنگی، گفت: کمیسیون تلفیق شب گذشته و در جریان بررسی تبصره 13 لایحه بودجه، حکمی را درباره  ارتقای فرهنگ اسلامی به تصویب رساند.

نماینده مردم «شهرکرد،بن و سامان» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معمولا بودجه برنامه های فرهنگی در بودجه های سنواتی نسبت به پیش بینی اعتبارات برای  مولفه‌ها و شاخصه ها، دچار غفلت می شدند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 تاکید کرد: از این رو در بودجه سال 1403 مقرر شد تا یک درصد از هزینه‌های شرکت های دولتی، بانکها و موسسات غیر انتفاعی وابسته به دولت به ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی،ازدواج و خانواده، جوانی جمعیت، اردوهای زیارتی و راهیان نور و پیشرفت،یادواره ها،کمک به مساجد،ترویج ایثار و شهادت،حمایت از اردوهای جهادی ، سواد رسانه ای و ترویج کتابخوانی اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه عدد تعیین شده برای حمایت از این بخش ها،عدد قابل قبولی است، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی پیرو اعتبارات تعیین شده از اعتبارات خوبی برخوردار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha