کد خبر 234576
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰

«حیات» بررسی می کند؛

قسط وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی چقدر است؟

قسط وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی چقدر است؟

مبلغ وام ازدواج در سال آینده با تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس از نفری ۱۸۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد؛ اما یکی از سوالات زوج های جوان این است که اقساط این وام چقدر است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ وام ازدواج ۱۴۰۳ به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ اما قسط ماهانه این وام چقدر است؟ 

جزئیات افزایش اقساط ماهانه وام ازدواج 

مبلغ وام ازدواج ۱۸۰ میلیونی در سال جاری ماهی یک میلیون و ۶۳۶ هزار تومان بود اما با افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان، اقساط وام جدید به ماهانه دو میلیون و ۷۲۷ هزار تومان در سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

طبق یک حساب سرانگشتی، اقساط وام ازدواج برای عروس و دامادی که به شکل همزمان این وام را دریافت کنند، دوبرابر می‌شود و اگر متقاضی به دلیل شرایط سنی، وام ۳۵۰ میلیونی را دریافت کند، رقم اقساط آن به ماهی سه میلیون و ۱۸۱ هزار تومان می‌رسد که روی هم رفته 

این زوج باید همزمان ماهی شش میلیون و ۳۶۲ هزار تومان قسط بپردازند. 

شرایط دریافت وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی 

وام ازدواج ۱۴۰۳ به کدام متقاضیان پرداخت خواهد شد؟ این وام شرایطی دارد ازجمله اینکه:

۱. تاریخ عقدنامه متقاضی وام ازدواج باید از سال ۹۹ به بعد باشد. یعنی اگر قبل از سال ۹۹ به خانه بخت رفتید، مشمول دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳ نمی‌شوید.

۲. وام ازدواج به هر متقاضی یک بار تعلق می‌گیرد. بنابراین اگر پیش از این، موفق به دریافت وام ازدواج شدید، سال آینده امکان دریافت مجدد تسهیلات را نخواهید داشت.

مدت بازپرداخت وام ازدواج

مدت بازپرداخت اقساط وام ازدواج ۱۲۰ ماه یا به عبارتی ۱۰ سال خواهد بود و موعد بازپرداخت اولین قسط، یک ماه بعد از پرداخت تسهیلات خواهد بود.

مراحل دریافت وام ازدواج

متقاضی دریافت وام در مرحله اول نیازی به مراجعه به شعب بانکی ندارد و ابتدا باید مراحل ثبت‌نام را به شکل غیرحضوری (اینترنتی) پشت‌سر بگذارد و بعد از دریافت کد رهگیری راهی بانک شود. ارائه اصل سند ازدواج، اصل شناسنامه و کارت ملی عروس و داماد و اصل شناسنامه و کارت ملی دو ضامن جزو مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha