کد خبر 234563
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

حمید درخشان در گفتگو با «حیات»:

چرا سراغ گزینه‌های بهتر از برانکو نرویم؟

چرا سراغ گزینه‌های بهتر از برانکو نرویم؟

پیشکسوت پرسپولیس نظرش را در خصوص تغییرات روی نیمکت این تیم اعلام کرد.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس اظهار داشت: به نظرم شرایط ادامه همکاری پرسپولیس با گل محمدی در این فصل فراهم نبود و از ابتدا هم مشخص بود او حالش روی نیمکت این تیم خوب نیست و موضوعی یا موضوعاتی او را اذیت می‌کند و به همین دلیل ابتدای فصل هم قصد ماندن نداشت ولی با اصرار اطرافیان تصمیم به ادامه همکاری گرفت. یک جایی شما باید به خودت استراحت و فرصت ریکاوری بدهی و با روحیه بالاتری به مسئولیت خودت برگردی و یک جاهایی هم احساس می‌کنی نیاز به تجربه فضا و محیط جدیدی داری. برای همین به نظرم از همان ابتدای فصل اگر تغییراتی صورت می‌گرفت بهتر بود تا الان در این مقطع بخواهیم به تغییر سرمربی فکر کنیم.

وی در مورد اینکه چرا در باشگاه‌های معتبر اروپایی مربیان سال‌های پیاپی در یک مجموعه کار می‌کنند و مشکلی ایجاد نمی‌شود، گفت: ما مثال‌های کمی در این خصوص داریم که می‌توان به ونگر و فرگوسن اشاره کرد ولی اکثر مربیان بعد از 2-3 فصل حضور در یک تیم به بن بست می‌خورند و حتی اگر کارنامه پرافتخاری هم داشته باشند می‌بینید بعد از چند سال با افت نتایج روبرو می‌شود. ضمن اینکه شرایط فوتبال ایران با اروپا قابل مقایسه نیست. آنجا سرمربی تمرکزش روی کار فنی است و فقط به پیشرفت فنی تیمش کمک می‌کند. شما کجا دیدی مثلا گواردیولا و یورگن کلوپ به دنبال دستمزد معوقه بازیکنانش باشد یا مثلا بازیکنان تاتنهام به خاطر عدم دریافت مطالباتشان تمرینات را تعطیل کنند؟ سرمربیگری در ایران واقعاً سخت‌تر از سایر کشورهایی است که خودمان را با آنها مقایسه می‌کنیم و وقتی شما سرمربی تیمی مثل پرسپولیس می‌شوید، مسائل فنی  فقط یک بخشی از مسئولیت و کار شماست و باید حواستان به خیلی چیزهای دیگر باشد.

پیشکسوت فوتبال در مورد شایعات مبنی بر بازگشت برانکو به پرسپولیس توضیح داد: برانکو مربی بزرگی است و زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده و افتخارات زیادی کسب کرده است، هواداران پرسپولیس هم او را دوست دارند ولی خب صحبت من این است که وقتی سراغ سرمربی خارجی می‌رویم چرا تفکرمان را بزرگ نکنیم و به مربیان مطرح‌تر و کارنامه‌دارتر از او رجوع نکنیم؟ برانکو چند سال در پرسپولیس بود و نهایتاً تا فینال مسابقات آسیایی هم پیش رفت و نتوانست قهرمان شود و به نظرم می‌شود از گزینه‌های تکراری چشم پوشی کرد و سراغ یک تفکر جدید در تیم برویم. من با احترامی که برای برانکو قائلم فکر می‌کنم وقتش رسیده یک تفکر جدید در پرسپولیس روی کار بیاید. الان فرصت مناسبی است که تیم قهرمانی این فصل را فراموش کند و یک سرمربی بزرگ به پرسپولیس بیاید و این فصل روی شناختش از تیم و ایجاد تغییرات مد نظرش و شناخت روی فوتبال ایران کار کند و فصل بعد تیم را با نظر خودش ببندد و هدف‌گذاری هم فقط روی قهرمانی در آسیا باشد چرا که قهرمانی در مسابقات داخلی دیگر هواداران پرسپولیس را راضی نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha