کد خبر 234473
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

نخستین همایش بین‌المللی قرآنی رسالات‌الله برگزار شد

نخستین همایش بین‌المللی قرآنی رسالات‌الله برگزار شد

نخستین همایش بین‌المللی قرآنی «رسالات‌الله» با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ نخستین همایش بین‌المللی قرآنی «رسالات‌الله» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری رئیس همایش، عبدالسلام امامی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اهل سنت و جمعی از مهمانان خارجی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم پیام تصویری از آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، مفسر قرآن پخش شد و ایشان درباره همایش «رسالات‌الله» گفت: قرآن کریم هم خودش و هم جهان را معرفی کرد. قرآن انسان را به حیات تازه دعوت کرد. انسان چیزی است که نظام هستی برای او خلق شده است. اگر کسی بخواهد از نظام سپهری بهره علمی و عملی ببرد و این نظام سفره علمی او باشد، باید حیات تازه‌ای داشته باشد.

این مفسر قرآن ادامه داد: انسان باید از حیات گیاهی و حیوانی بگذرد، تا به حیات انسانی برسد. قرآن آمده تا جامعه را حق‌مدار و علم‌محور کند. بدانید کتابی که از زمین برخاست آن هنر را ندارد و کتابی که از آسمان تنزل کرد، می‌تواند حق را در مدار اندیشه و عدل را در محور انگیزه اجرا کند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری درباره «رسالات‌الله» گفت: پیام‌های قرآنی جهانی است و باید به گوش جهانیان برسد. این پیام‌ها جذاب، متنوع و اثربخش است؛ گمشده بشریتی است که سال‌ها در پی یافتن کلمات سطحی رفته است. 

رئیس همایش بین‌المللی قرآنی «رسالات‌الله» با بیان این‌که قدم اول شناسایی ظرفیت‌هاست، افزود: ما باید از کشورهای مختلف جهان اسلام استفاده کنیم. ما وقتی بدانیم در مالزی، اندونزی، عربستان، ترکیه، مصر و ... چه ظرفیت‌های قرآنی وجود دارد، یک قدم بر داشتیم. وقتی بتوانیم متصل و هم‌افزا شویم، قدم میانی را طی کردیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور با بیان این‌که موسسات قرآنی بسیاری در داخل و خارج از کشور وجود دارد که باهم متصل نیستند، گفت: ۶۰۰۰ موسسات قرآنی در ایران به ثبت رسیده است. هزاران موسسات قرآنی در خارج از کشور وجود دارد. اما آیا همه این موسسات باهم افزایی دارند؟ یا هر کدام از آن‌ها برای خودشان کار می‌کنند. شما به رفتار دشمنان نگاه کنید ببینید چقدر باهم هماهنگ هستند. 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: در کشورهای اروپایی و آمریکایی هزینه‌های فراوانی می‌شود، تا وزنه ساختگی بودن قرآن را تثبیت کنند. خوشبختانه هرچه تلاش می‌کنند، نتیجه عکس می‌بینند. در کل، تصمیم دشمنان برای تخریب قرآن جدی است. 

در ادامه معاف درباره اضلاع نظری سیاست خارجی قرآن بنیان گفت: یکی از اضلاع مهم نظریه رفتارشناسی ما در مواجهه با جبهه متکثر دشمن است. ما باید بدانیم دشمن کیست؟ چون درباره مسئله دشمن‌شناسی گفتگوی زیادی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha