به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی، در دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال؛ بانک و بیمه، تحول دیجیتال را در توسعه و رفاه اقتصادی و اجتماعی در دنیا پیشران خواند و گفت: این تحول روابط فردی، اجتماعی، داخلی و بینالمللی کشورها و فرآیند اقتصادی را دچار انقلاب کرده است.
وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی فعالیتها و فرآیندها یک الزام است، ادامه داد: صنعت بیمه در ایران و جهان به دور از تهدید و فرصتها متاثر از تحول دیجیتال بوده است.
رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: شرکتهای بیمهای که نتوانند کسب و کار خود را همگام با فناوریهای جدید رشد دهند، از دایره رقابت خارج میشوند. وی با اشاره به تحولات بیمهای در جوامع جهانی، اظهار کرد: صنعت بیمه در جهان در حال تحول و رقابتی شدن است. بیمهگران دیجیتال جدید در حال تجربه بهرهمندی وسیعتر از داده کاوی هستند. ما همراه دیجیتالسازی زنجیره ارزش در بیمه هستیم.
وی با بیان اینکه صنعت بیمه ما از ۲۰ سال پیش در تحول دیجیتال گام برداشته است، توضیح داد: مجوز یک شرکت به صورت تمام دیجیتال صادر شده است. امروز بالای ۴۰ شرکت بیمه و بالای ۱۰۰ هزار نماینده بیمه داریم اما با وجود پیشرفت کمی، ساختار ما تغییر نکرده است. اخیرا پروژه کروکی برخط را در دستور کار داریم که به زودی رونمایی میشود و در عرصه خدمات بیمه اتومبیل خدمت مهمی خواهد بود. همچنین هفته قبل پس از یک سال فراز و فرود، آیین نامه اینشورتک صنعت بیمه را به تصویب رساندیم که منشا تحول خواهد بود.
استادهاشمی همچنین گفت: در بخش دولتی با قوانین دولتی، امکان پرداخت خوب به افراد کاربلد، مهیا نیست و امیدواریم مجلس برای این موضوع چارهاندیشی کند چراکه افراد خبره در حال مهاجرت هستند.
نظر شما