کد خبر 234310
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

جزئیاتی از ساخت ورزشگاه اختصاصی استقلال

جزئیاتی از ساخت ورزشگاه اختصاصی استقلال

ورزشگاه اختصاصی استقلال با ظرفیت 40 هزار نفره تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری و ساخت مجموعه ورزشی اختصاصی باشگاه استقلال با همکاری شرکت IBN مالزی روز گذشته برگزار شد.  در این مراسم علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال، مسئولان یک شرکت چینی برای طراحی و یک شرکت قطری نیز حضور داشتند.

پروژه ۵۰۰ میلیون دلاری با استفاده از منابع خارجی

مدیرعامل استقلال در این رابطه تصریح کرد: قرار نیست از منابع داخلی استفاده شود. فاینانس آن خارجی است. قرارداد نیز BOT خواهد بود. برآورد دوستان از هزینه این پروژه ۵۰۰میلیون دلار است. در تفاهم نامه اولیه وظایف ما این است که زمین مناسب را مشخص کنیم. دوستان طراحی را انجام می‌دهند. بعد از تکمیل طراحی، اقدمات قانونی عقد قرارداد و انتقال زمین انجام می‌شود. دوستان قول دادن ظرف ۴۰ تا ۴۵ روز این طراحی را انجام بدهند که به نوعی در طراحی مجموعه ورزشی یک رکورد است.

پیش بینی تحویل پروژه پس از ۳ سال 

بعد از اینکه کلنگ زنی و استارت کار انجام شد، پیش بینی دوستان این است که طرف ۳سال تحویل بدهند. این تفاهم نامه الزامی برای دوطرف ندارد. برای این است که طرفین حسن نیت خودشان را نشان بدهند. دوستان این ریسک را پذیرفتند که این طراحی را با وجود هزینه‌بر بودن آن، پس از ارائه ابعاد زمین، انجام بدهند. فرصت برای فکر کردن به اسم مجموعه زیاد است. این مجموعه متعلق به باشگاه استقلال خواهد بود. به عنوان یک هوادار همیشه دلم می‌خواست استقلال صاحب چنین مجموعه‌ای باشد. امیدوارم استقلال بتواند صاحب یک مجموعه اختصاصی شود.

دکتر چن مدیرعامل شرکت ibn مالزی در مراسم انعقاد قرارداد ساخت مجموعه ورزشی باشگاه استقلال گفت: خوشحال و هیجان زده هستیم از بابت ساخت این پروژه و قول می‌دهیم پروژه ای در حد نام استقلال ساخته شود. ما یک شرکت ساخت و ساز داریم و بیشتر پروژه‌های ما از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: برای من ibn در پروژه های تجاری و بلندمرتبه و همچنین ساخت استادیوم های ورزشی تعریف می‌شود. به خودمان افتخار می کنیم از بابت این تفاهم نامه و قول می‌دهیم بهترین استادیوم ورزشی را در تهران، شاید ایران و شاید حتی در منطقه را بسازیم.

وی درباره جزئیات معماری این ورزشگاه نیز گفت: قول می‌دهیم ورزشگاهی در شأن این باشگاه با بهترین کیفیت ساخته شود. مسائل فرهنگی و مطابق با معماری اسلامی را در آن لحاظ خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha