کد خبر 234268
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

شهید سلیمانی نماد واقعی انسجام و اصالت فرهنگی بود

شهید سلیمانی نماد واقعی انسجام و اصالت فرهنگی بود

قالیباف گفت: یکی از ویژگی های منحصربفرد شهید سلیمانی این است که هرگز ایشان در اقدامات خود به سمت دوگانه سازی در کشور، در سطح ملی، منطقه ای و جهانی حرکت نکرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات،؛ محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی آیین چهارمین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که امروز در بهشت زهرا (س) برگزار شد، گفت: در این شب جمعه نثار ارواح طیبه شهدا به ویژه شهدای دیروز کرمان و امام شهدا درود می فرستیم و به خانواده های معظم دیروز مراسم شهید سلیمانی تسلیت میگویم و این عرض تسلیت از جانب شهید سلیمانی و خانواده ایشان به خانواده شهدای کرمان است؛ چراکه معتقدم او آنها را بر خود مقدم می‌داشت. وی ادامه داد: این فاجعه ای که اگر انسان برای آن خون گریه کند کم است. شهدایی مظلوم از اقصی نقاط دنیا به این منطقه آمدند و اینگونه مظلومانه به شهادت رسیدند. این نمادی است که شهدا زنده هستند. اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن از شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی بیشتر می ترسد کاملا صحیح است چرا که ایشان برای آزادگان جهان آثاری برجای گذاشته است که تا دنیا برپاست از خیرات آن برخوردار است.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: حاج قاسم دشمنان اسلام را اینگونه خطاب میکرد که با من بجنگید، من طرف شما هستم. در واقع دشمن وقتی به استیصال می‌رسد اینگونه عمل می‌کنند آنها بدانند مردم ما هرگز در مقابل این ترورها منفعل نشده و نخواهد شد و در این مسیر مستقیم ثابت قدم است همانگونه که شهید سلیمانی فرمودند ما ملت امام حسینیم و با حفظ وحدت و ایستادگی شر دشمن از سر همه ما کنده خواهد شد. ما در تجربه دفاع مقدس و حوادث بعد آن میدانیم که بدون شک ثمره خون شهدا پیروزی است.

قالیباف گفت: بعد از پایان جنگ برخی به طعنه گفتند نه کربلا را دیدید و حزب بعث به جنایت خود ادامه می دهد اما دیدید که هم حزب بعث از ریشه درآمد و هم کربلا آزاد شد؛ این موضوع صبر، اتحاد و استقامت میخواهد. دوستان و دشمنان ما بدانند و این موضوع در پیام مقام معظم رهبری برای همه روشن شد که باید با قدرت و به گونه ای پیام را همه دریافت کنند، دشمن باید از این حادثه پاسخ بگیرد.

وی بیان کرد: جایی به عظمت این مکان نیست که در آن هستیم. بیش از ۳۰ هزار شهید در اینجا دفن هستند. من دو نکته مهم که درس آموزی از مکتب شهید سلیمانی دارد میگویم ایشان خود پرورش یافته انقلاب اسلامی است ایشان در رکاب حضرت آقا سربازی کردند و رهبر معظم انقلاب نیز مستقیم بر شهید سلیمانی فرماندهی کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : یکی از ویژگی های منحصربفرد شهید سلیمانی این است که هرگز ایشان در اقدامات خود به سمت دوگانه سازی در کشور، در سطح ملی، منطقه ای و جهانی حرکت نکرد. ایشان نماد واقعی انسجام و اصالت فرهنگی بود. در عین نقش مهمی که داشت به نوعی مومن به جمع اضداد بود. در حین اینکه چهره ای کاملا دینی داشت مهمترین چهره ملی کشور نیز بود و در عین اینکه چهره ای ملی بود نماد امت اسلامی بود و اینها را هرگز دوقطبی نکرد. در واقع این موضوع به برکت فرهنگ شهادت است.

قالیباف گفت: منش ایشان اینگونه بود که در عین اینکه پای انقلاب و نظام است، میخواهد روی مزارش بنویسند؛ او سرباز وطن است و اینگونه است که زمانی شهید سلیمانی به شهادت می رسند، همه امت اسلامی و همه کشور و همه ایران و آزادی خواهان جهان به پا می‌خیزند و این درس توام فرهنگ انقلابی و شهادت با انسجام و وحدت اجتماعی است حتی افرادی که در زمانی بر خلاف منش شهید سلیمانی شعار دادند با شرمندگی بر پیکر پاره پاره شهید سلیمانی گریستند.

وی افزود: دومین ویژگی شهید سلیمانی این بود که وقتی حرف از انقلاب اسلامی بود،  صدور این فرهنگ به جهان به عنوان صراط مستقیم و مبارزه با ظلم است. شهید سلیمانی زندگی شهادت گونه را که برخاسته از انقلاب اسلامی و سنتهای انقلاب اسلامی است را به جامعه و جوانان منتقل کرد. رژیم صهیونیستی ۷۵ سال مبارزه کرد و  همه گفته هایشان اینگونه بود که دیگر اثری از فلسطین نباشد؛ ولی شهید سلیمانی کاری کرد که فرهنگ ایثار و شهادت، صدورانقلاب و اسلام ناب محمدی در جای جای امت اسلامی معطر کرد.

قالیباف گفت:  در نتیجه در یک سرزمین اگر بگوییم در غزه که یک زندان بدون سقف است، در آنجا با این فرهنگ افرادی تربیت شدند و به میدان آمدند که در زمان جنگهای متعدد اعراب و اسراییل که چگونه تن به ذلت دادند، این جوانان نسل بعد در این سرزمین اسلامی با این باور که از اسلام با تربیت شدگانی مانند شهید سلیمانی اینگونه عمل کردند و در عملیات طوفان الاقصی ضربه ای به رژیم صهیونیستی زدند که در طول سالها چنین ضربه ای نخوردند.اینها از ویژگیهای برجسته شهید سلیمانی است که بدانیم این باورها است که باعث توفیق در تمام عرصه ها خواهد بود.

وی گفت: شهید سلیمانی در همه ابعاد در عمل به ما درس داده است. او چهل سال بدون یک روز فاصله دست از مجاهدت بر نداشت و به همه اهدافی که برای انقلاب اسلامی میخواست انجام وظیفه کرد. اینجاست که ما باید از حاج قاسم که با خون خود در پای نسخه اخلاص، فرهنگ شهادت و تدبیر را به ما آموخت و اگر با اخلاص حرکت کنیم میتوانیم آثاری برای امت اسلامی و ایران بگذاریم که با موفقیت و عزت و افتخار در دنیا زندگی کنیم و فردای قیامت سرفراز باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha