کد خبر 234188
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آنچه این روزها در شبکه نمایش خانگی می‌گذرد

آنچه این روزها در شبکه نمایش خانگی می‌گذرد

در واقع «قلب یخی» شروعی تازه برای مقابله با یکه تازی سینما و تلویزیون شد و استقبال مخاطبان در آن زمان مهران مدیری و حسن فتحی را نیز سر ذوق آورد تا با «قهوه تلخ» و «شهرزاد» مردم را با دنیایی دیگر آشنا کرده تا آنان بتوانند آثاری بهتر را در مقابل پرداخت هزینه دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ پس از آنکه بیماری کرونا فراگیر و به این واسطه لطمه زیادی به صنوف مختلف وارد شد؛ سینما و سینماگران نیز از این قائده مستثنی نشدند و در نتیجه پلتفرمهای نمایش خانگی جانی تازه به هنر هفتم بخشید.

در  واقع «قلب یخی» شروعی تازه برای یکه تازی سینما و تلویزیون شد و استقبال مخاطبان در آن زمان مهران مدیری و حسن فتحی را نیز سر ذوق آورد تا با «قهوه تلخ» و «شهرزاد» مردم را با دنیایی دیگر آشنا کرده و مردم بتوانند آثاری بهتر را در مقابل پرداخت هزینه دنبال کنند.

به همین منظور بسترهای «فیلیمو»، «نماوا» و «فیلم‌نت»؛ ژانرهای مختلف کمدی، اجتماعی، درام و رئالیتی‌شوها را در خود جای داده تا علاقمندان بتوانند در این راستا آثار را دنبال کنند.  ذکر این نکته خالی از لطف نیست که باوجود اینکه قرار بود نظارت بر شبکه های خانگی بیشتر صورت گیرد، هنوز خیلی از پلتفرمها تلاش می کنند کار نمایش خانگی را پیش ببرند و در حال حاضر در حوزه به مدلی برجسته تبدیل شده است. در این میان به ذکر تعدادی از سریالهایی می پردازیم که در حال حاضر در شبکه نمایش خانگی در حال پخش هستند.

یکی از سریال‌هایی که این روزها پرمخاطب شده است، «گناه فرشته» با بازی شهاب حسینی بازیگر موفق «پوست شیر» و «شهرزاد» است مروری کوتاه بر این سریال تازه نفس را در ادامه خواهیم خواند.

«گناه فرشته»

«گناه فرشته» از آن دسته سریال هایی است که مانند اسمش بیننده را دوبه‌شک می کند. فرشته ای که در خانه ای متمول خدمتکار است و در ابتدای فیلم با سکانسی تماشاچی را به دنیایی رمز آلود و وحشت‌زده پرت می کند.

آنجایی که زخمی قدیمی پس از 14 سال سر باز می‌کند مرگ یکی از اعضای خانواده فرزندان خانواده را دوباره روبروی یکدیگر قرار می دهد.

روی دیگر قصه تقابل حامد تهرانی با خانواده عشیری است که مرگ مادرش را در سالهای دور رقم زده اند و حالا وقت جبران برای خانواده عشیری است!

 اینبار حامد عنقا در کسوت نویسنده و کارگردان با شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی، مهدی سلطانی، پردیس پورعابدینی، پژمان بازغی، سامیه لک و فرید سجادی حسینی همکاری کرده و «گناه فرشته» را می آفریند. سریال «گناه فرشته» 12 قسمت در نظر گرفته شده است و می تواند آغازی برای سنجش او در جایگاه «کارگردان» باشد.

«گناه فرشته» تا اینجای کار توانسته است تجربه ای متفاوت را برای تماشاچی ها ایجاد کرده و انتظارات بیننده را برای فصل‌های آینده بالا ببرد.

این روزها در شبکه های پخش نمایش خانگی چه می گذرد؟

شاید در روزگار پیش رو، جامعه نیاز مبرم‌تری به فیلم «کمدی» به مثابه اثری لطیف با زبانی انتقادگر و در عین حال طناز دارد. سالهاست که تلویزیون از آثار کمدی قبلی استفاده کرده و سینما نیز هنوز نتوانسته آنچه را که باید، عرضه کند و شاید گیشه فقط یک مشخصه برای توفیق در اثر باشد. 

در این میان شبکه نمایش خانگی نیز به زعم خود تلاش می‌کند کاری موثر در این زمینه انجام دهد که در ادامه ذکر نمونه هایی از آن خالی از لطف نیست تا ببینیم در این زمینه چقدر توفیق داشته است.

«داوینچیز»

سام درخشانی و سیما تیرانداز این بار با «داوینچیز» در نقش زن و شوهری با نام پرویز و ملیحه کنار یکدیگر قرار می گیرند.

این سریال کمدی که ماجراجویی متفاوتی را با بیننده در جریان می گذارد، به صورت اختصاصی از نماوا پخش می شود تا سرنوشت این زن و شوهر را که در یک موزه کار می کنند پس از پیدا کردن تابلویی ارزشمند از نقاش معروف «داوینچی» را نشان دهد.

با توجه به قسمتهایی که از سریال پخش شد، هنوز نمی توان نقد دقیقی از فیلم ارائه داد چراکه فیلمنامه هنوز نتوانسته است به خوبی مخاطب را جذب کند و در ادامه باید دید که سام درخشانی و سیما تیرانداز با سابقه خوبی که در فیلمهای کمدی دارند می توانند این ضعف را جبران کنند یا خیر همچنین سید افشین هاشمی بعد از شبکه مخفی زنان چه در چنته دارد.

این سریال 15 تا 20 قسمتی با بازی بازیگران دیگری همچون  مونا فرجاد، رضا بهبودی، زهرا کیانی، شبیر پرستار، علی میری و یدالله شادمانی روی پلتفرم نماوا به نقش آفرینی می پردازند.

این روزها در شبکه های پخش نمایش خانگی چه می گذرد؟

«هفت»

سریال خانگی «هفت» که هشتمین قسمت آن نیز منتشر شد، درباره 7 دوستی است که از قضا دانشجو هستند و به یکدیگر قول ماندن پای یکدیگر در کارهای خلاف را داده اند!

در خلاصه داستان آمده است: «  ما رفیق‌بازیم، پای حق وایمیستیم، بزنن می‌زنیم، بکشن، می‌کشیم، ما هفتا تا تهش می‌ریم؛ ولی نمی‌بخشیم، تهش هر چی که باشه بازم هستیم، بازم هفتیم.»

«تماشاخانه»، «هفت» را پخش می کند. کیارش اسدی در نقش کارگردان همچون سریال «کرگدن» شخصیتهایش را پس از معرفی با چالش روبرو می کند و «فلاش بک» در قسمت اول بیننده را به قبل از زندانی شدن شخصیتها می برد؛ آنجایی که آنان نیز از دنیایشان بی خبر بوده و در پیک نیکی دانشجویی با یکدیگر آشنا می شوند.

 علی مصفا، نیکی کریمی، هانیه توسلی، پانته‌آ بهرام، امیر جعفری و بابک حمیدیان از بازیگران مطرحی هستند که دومین اثر کارگردان جوان را جذاب تر می کنند.

«هفت» که حالا کمابیش توانسته است جای خود را در دل مخاطب باز کند، با تاثیرات اجتماعی و فرهنگی نظیر تجسم زندگی واقعی دانشجویان، تاثیر مسائل مالی بر زندگی افراد و آموزه های اخلاقی  مخاطب را به تامل وادارد.

این روزها در شبکه های پخش نمایش خانگی چه می گذرد؟

«دفتریادداشت»

آنجایی که خانواده ها از تلویزیون ناامید شدند و به شبکه های نمایش خانگی روی آوردند، خیالشان باید بابت «خانواده» و «کودکان» راحت می بود؛ اما در برخی از سریالهایی که به وفور دیده می شود؛ شوخی های جنسی اوضاع را ترسناک می کند و حالا «دفتر یادداشت» که به خودی خود قصه ای گیرا برای مخاطبش نداشته، سعی میکند با شامورتی بازی خنده را بر لب مخاطب بیاورد و می بینیم که شاید «رضا عطاران» که بعد از ده سال به شبکه نمایش خانگی آمده است، همه‌ی خود را خرج کرده است تا به این مقصد ولو به قیمتی گزاف و بی مایه برسد.

قصه از آنجا شروع می شود که ایرج به تازگی از آسایشگاه مرخص شده و به دنبال دریافت علت مرگ خواهرش است. شوخی جنسی، تحقیر و توهین از ابزارهای نویسنده و کارگردان برای خنده دار کردن سریال است. «فیلمنت» بستر انتشار این سریال است و کیارش اسدی زاده و حسین اکبری از حضور رضا عطاران، حسن معجونی، مینا ساداتی، داریوش کاردان، آزیتا حاجیان، کاظم سیاحتی و سوگل خلیق در فیلمشان بهره برده اند.

این روزها در شبکه های پخش نمایش خانگی چه می گذرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha