کد خبر 234156
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

گزارش لحظه به لحظه حیات از کرمان؛

انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان/ سخنگوی اورژانس: ۹۵ نفر شهید و ۲۱۱ نفر مصدوم شدند

انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان/ سخنگوی اورژانس: ۹۵ نفر شهید و ۲۱۱ نفر مصدوم شدند

عصر امروز چهارشنبه و در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، انفجاری رخ داد که طبق اعلام سخنگوی اورژانس از شهادت ۱۰۳ نفر و مصدومیت ۲۱۱ نفر در این حادثه خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ ساعت حدود ۱۵ عصر امروز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه و در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان ۲ انفجار رخ داد که اخبار لحظه به لحظه این حادثه به شرح زیر است:.

مصدومیت ۱۵ نفر بر اثر بروز دو حادثه انفجار

(ساعت ۱۵:۱۲ دقیقه) نخستین اظهار نظر در خصوص این حادثه توسط جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور صورت گرفت که در خصوص این حادثه گفت: دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داده است که ۱۵ مصدوم به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی بیان کرد: اکنون بیمارستان‌های سطح استان در آماده باش کامل هستند و آمبولانس‌ها فوتی‌ها را جمع آوری خواهند کرد.

صداوسیما: ۲۰ نفر جان باختند

(ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه) صداوسیما در ادامه و در گزارشی اعلام کرد که به‌دلیل ازدحام در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان دست‌کم ۲۰ نفر جان باخته‌اند.

انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان/ سخنگوی اورژانس: ۱۰۳ نفر شهید و ۱۸۸ نفر مصدوم شدند

بیش از ۶۰ مصدوم در حادثه گلزار شهدای کرمان/ تاکنون ١٥ نفر شهید شدند

(ساعت ۱۵:۵۰ دقیقه) فلاح مدیرعامل هلال احمر استان کرمان اعلام کرد که به‌دنبال حادثه انفجار در محل گلزار شهدای کرمان، بلافاصله نیروهای امدادی در محل حادثه حضور و تاکنون به بیش از ٦٠ نفر امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه ١٥ نفر تاکنون شهید شدند، افزود: همه پایگاه‌های امدادی کرمان درحالت آماده باش هستند.

فیلم صدای انفجار دوم در مسیر گلزار شهدای کرمان

تایید تروریستی بودن انفجارهای کرمان

(ساعت ۱۶:۱۳ دقیقه) معاون امنیتی استاندار کرمان در گفت وگو با رسانه‌ها تایید کرد که ۲ انفجار در مسیرهای گلزار شهدا تروریستی بوده است.

۲۰ شهید و بیش از ۴۰ مصدوم توسط اورژانس تایید شده و برخی منابع می‌گویند احتمال افزایش شمار شهدا و مصدومان وجود دارد. منابع درمانی کرمان آماده باش درآمده‌اند و مصدومان درحال انتقال به مراکز درمانی هستند.

آماده‌باش مراکز بیمارستانی کرمان

(ساعت ۱۶:۱۴ دقیقه) جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور از آماده‌باش همه مراکز درمانی و بیمارستانی استان کرمان به دلیل وقوع انفجار در محل حادثه برگزاری چهارمین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: تعدادی افراد فوت شده براثر این انفجارها هم گزارش شده اما آمار دقیقی در دست نیست.

وی تصریح کرد: اکنون همه بیمارستان‌های کرمان به صورت فعال و آماده‌باش هستند و پزشکان نیز به همین منظور فراخوان داده شدند.

۵۳ شهید و ۷۱ مصدوم در حادثه کرمان

(ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه) بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس در گفتگو با خبرنگار حیات از شهادت ۵۳ نفر و مصدومیت ۷۱ نفر در این حادثه خبر داد.

افزایش تعداد شهدا به ۷۳ نفر

(ساعت ۱۶:۲۹ دقیقه) بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس در گفتگو با خبرنگار حیات از افزایش تعداد شهدا و مصدومان این حادثه خبر داد و گفت: تعداد شهدای این حادثه به ۷۳ نفر و مصدومان به ۱۷۰ نفر افزایش یافته است.

حال برخی از مجروحان وخیم است

(ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه) صابری رئیس مرکز اورژانس کرمان آخرین آمار تایید شده شهدای انفجارهای تروریستی این شهر را ۷۳ نفر و شمار مجروحان را ۱۷۱ نفر اعلام کرد و گفت: آمار شهدا درحال افزایش است. البته شماری از مجروحان حالشان وخیم است و تعدادی مجهول‌الهویه نیز داریم که با توجه به این موضع آمار شهدا احتمالاً افزایش خواهد یافت.

پیام رئیس قوه قضائیه به مناسبت حادثه تروریستی کرمان

(ساعت ۱۷:۱۶ دقیقه) حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، در پیامی شهادت شماری از زائران در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: «حادثه‌ی اندوهبار و تلخ شهادت جمعی از مردم عزیزمان در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، به دست تروریست‌های مزدور، قلب‌ها را متألم گرداند و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران اسلامی را آشکار ساخت.»

تکذیب شهادت فرمانده ارشد سپاه در کرمان

(ساعت ۱۷:۱۶ دقیقه) در پی ۲ انفجار تروریستی در کرمان، برخی اکانت‌های اسرائیلی مدعی شدند در این انفجار یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است که  این خبر کذب بوده و هیچ کدام از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در حوالی منطقه انفجار حضور نداشته‌اند.

ورود دادستانی کل به انفجار گلزار شهدای کرمان

(ساعت ۱۷:۲۳ دقیقه) درپی عملیات تروریستی صورت گرفته امروز در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد دادستان کل کشور در تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن کسب اطلاع از جزئیات حادثه، دستور رسیدگی فوری و شناسایی عاملین این جنایت را صادر کرد.

هراس آمریکا و رژیم صهیونیستی از زائران شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی

(ساعت ۱۷:۲۴ دقیقه) حجت‌الاسلام موحدی در تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن کسب اطلاع از جزییات انفجار تروریستی در کرمان دستور رسیدگی فوری و شناسایی عاملین این جنایت را صادر کرد.

وی این اقدام تروریستی را نشانه ضعف و ناتوانی و شکست‌های پی در پی دشمنان کوردل ایران اسلامی دانست و گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی به حدی از سقوط و انزوا رسیده است که حتی از زائران شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز هراس دارد.

تعداد شهدا به ۸۶ نفر رسید

(ساعت ۱۷:۳۵ دقیقه) بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس در گفتگو با خبرنگار حیات از افزایش تعداد شهدا و مصدومان این حادثه خبر داد و گفت: تعداد شهدای این حادثه به ۸۶ نفر و مصدومان به ۱۵۸ نفر افزایش یافته است.

اعزام هیاتی از کمیسیون امنیت مجلس به کرمان

(ساعت ۱۷:۳۶ دقیقه) سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هیاتی را بررسی میدانی این اقدام تروریستی به کرمان اعزام خواهد کرد. همچنین بررسی ابعاد این اقدام تروریستی در دستورکار اولین جلسه کمیسیون خواهد بود.

افزایش تعداد شهدا به ۱۰۳ نفر

(ساعت ۱۷:۵۰ دقیقه) صداوسیما از افزایش تعداد شهدای این حادثه به ۱۰۳ نفر خبر داد. همچنین تعداد مجروحان نیز به ۱۸۸ نفر افزایش یافته است.

وزیر کشور: پاسخ کوبنده و قاطع به جنایتکاران خواهیم داد

(ساعت ۱۷:۵۰ دقیقه) احمد وحیدی وزیر کشور از احتمال افزایش شهدای حادثه تروریستی کرمان به بیش از ۱۰۰ نفر خبر داد و گفت: در کوتاه‌مدت پاسخ کوبنده و قاطع به جنایتکاران خواهیم داد.

منتظر پایان رژیم صهیونیستی باشید

(ساعت ۱۸:۰۴ دقیقه) محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران در واکنش به حادثه تروریستی در کرمان، گفت: مقاومت با کشتن زنان، کودکان و مردم بی‌گناه خاتمه نمی‌یابد، بلکه پایانش ‎اسرائیل و صهیونیسم در جهان است.

پیام تسلیت رجب طیب اردوغان

(ساعت ۱۸:۱۱ دقیقه) رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران، در پیام تسلیتی را صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: از حملات شنیع تروریستی صورت‌ گرفته در استان کرمان ایران عمیقا متأسفیم، من به مردم دوست و برادر ایران تسلیت می‌گویم.

پیام مخبر در پی حادثه تروریستی در کرمان

(ساعت ۱۸:۲۶ دقیقه) در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی شهادت جمعی از هموطنان را تسلیت گفت. در پیام محمد مخبر برای انفجار تروریستی در کرمان  آمده است: «این مصیبت بزرگ را به خانواده های محترم شهدا، ملت عظیم الشان ایران و همه آزادگان جهان تسلیت می گویم و ضمن آرزوی صبر و آرامش برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحان، اطمینان می‌دهیم به یاری خداوند متعال گروه‌های تروریستی و حامیان کوردل آن‌ها در داخل و خارج از کشور مکافات این جنایت پرداخت می‌کنند.»

فردا در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد

(ساعت ۱۸:۳۸ دقیقه) در پی حادثه تروریستی کرمان، هیئت دولت فردا پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

افزایش تعداد مصدومان حادثه تروریستی

(ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه) خبرنگار صداوسیما تعداد مجروحین را ۲۱۱ نفر اعلام کرد.
پیام طحان نظیف در پی حادثه تروریستی در کرمان

(ساعت ۱۹:۳۶ دقیقه) هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به انفجار تروریستی ظهر امروز در کرمان نوشت: «تروریست‌های کوردل حتی از زائران ‎حاج قاسم نیز هراس دارند و انتقام ضربات کاری آن سردار رشید اسلام به پیکره جنایتکاران و مستکبران را از مردم بی‌گناه می‌گیرند. به یقین خون شهدای امروز ‎کرمان جنایتکاران را غرق خواهد کرد...»

پیام تسلیت قالیباف در پی حادثه تروریستی کرمان

(ساعت ۱۹:۲۸ دقیقه) متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پی وقوع عملیات ترویستی در کرمان به شرح زیر است: «وقوع حادثه ناجوانمردانه و تروریستی انفجار در گلزار شهدای کرمان که به شهادت و مجروحیت جمع زیادی از هموطنان عزیز منجر شد، موجب تأسف و تأثر گردید.این فاجعه مصیبت‌بار و غیرانسانی که در نهایت رذالت، بی‌شرمی و عداوت دشمنان علیه ملت رشید ایران روی‌ داد و مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را مظلومانه در خون کشانید ثابت کرد که این جاهلان و کوردلان تا چه اندازه از حضور پرشور مردم در دفاع از آرمان‌های نظام و میثاق با شهدا ترس و نگرانی دارند»

اسامی مجروحان انفجار تروریستی کرمان

(ساعت ۱۹:۴۱ دقیقه) ساعت ۱۴:۵۰ و ۱۵:۱۸ دقیقه عصر امروز دو انفجار در حاشیه گلزار شهدای کرمان به وقوع پیوست که تا این لحظه ۱۰۳ شهید و ۱۴۳ مجروح داشته است.

برای مشاهده اسامی در اینجا کلیک کنید.

پیام رئیس جمهور در پی حادثه حادثه تروریستی کرمان

(ساعت ۱۹:۴۷ دقیقه ) رئیس‌جمهور با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه تروریستی برای زائران مزار شهید سلیمانی

(ساعت ۲۰:۱۶ دقیقه) متن پیام رهبر انقلاب به شرح ذیل است:«دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند. اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.»

پیام اسحاق جهانگیری در پی حمله تروریستی در کرمان

(ساعت ۲۰:۲۲ دقیقه) در پیام اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم آمده است:«حادثه تروریستی انفجار در مسیر شرکت‌کنندگان مراسم چهارمین سالگرد سردار سرافراز، شهید حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت و مجروحیت جمع زیادی از هموطنان عزیز شد جنایتی هولناک و ضدانسانی بود. اینجانب این مصیبت را به ملت ایران و همچنین مردم عزیز استان کرمان و خانواده‌های محترمی که عزیزانشان ازدست داده‌اند تسلیت می‌گویم و برای مجروحان سلامتی و عافیت از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.»

پیام رئیس بنیاد مستضعفان در پی حادثه تروریستی کرمان

(ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه) سردار حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان با صدور پیامی، انفجار تروریستی در چهارمین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی را محکوم کرد.

پیام سردار احمدرضا رادان در پی حادثه تروریستی کرمان

(ساعت ۲۱:۱۶ دقیقه) در متن پیام سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا آمده است:‌ «ددمنشان زمان و دریوزگان تاریخ بازهم چهره کریه خود را نشان دادند و با نیت برهم زدن اتحاد و انسجام ملی مردم سرافراز ایران به اقدامی ناجوانمردانه دست زدند.»

در ادامه این پیام آمده است: « شهدای فاطمیِ حادثه‌ تروریستی کرمان داغ بر دل نهاده است و به تمامی عزیزان، خانواده صبورِ شهدا و هم‌وطنانِ به سوگ نشسته تسلیت عرض می‌کنم. همچنین از خانواده خدوم فراجا که در حال تامین نظم  و خدمات امدادی به مردم شریف کرمان بودند نیز چند شهید تقدیمِ درخت تناورِ اسلام و انقلاب شد.»

پیام محمدرضا عارف در پی حادثه تروریستی کرمان

(ساعت ۲۱:۳۸ دقیقه) متن پیام محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

اقدام مذبوحانه تروریستی در گلزار شهدای کرمان  هم زمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی  که محور وحدت و همدلی در مجموعه خانواده انقلاب بود بار دیگر نشان داد تروریست‌های کوردل به دنبال فرصتی برای ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران هستند.

بدین وسیله مراتب همدری خود را با بازماندگان این حادثه تروریستی اعلام می دارم و برای آسیب دیدگان شفای عاجل و بهبودی و سلامتی آرزو می کنم .انتظار است مسئولان بهداشت و درمان کشور در رسیدگی به مجروحان این حادثه تمام تلاش و همت خود را به کار گیرند.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌مناسبت شهادت جمعی از هم‌وطنان‌ در مسیر گلزار کرمان

(ساعت ۲۱:۴۸ دقیقه) متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرح زیر است:

اقدام تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم وطنان عزیز مایه تاثر و اندوه ملت فهیم همیشه در صحنه ایران گردید. این جنایت وحشیانه و بزدلانه نشانه‌ی آشکاری از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت فهیم ایران و مکتب شهید سلیمانی است. یاد شهیدان این حادثه خونین را گرامی و به خانواده‌های آنان تسلیت و از خداوند متعال، شفای عاجل برای مجروحان و آسیب‌دیدگان مسألت دارم.

وزیر بهداشت، تعداد شهدای این حادثه را ۹۵ نفر اعلام کرده است

وزیر بهداشت تعداد شهدای این حادثه را۹۵ نفر اعلام کرده و توضیح داد: به دلیل اینکه نام برخی شهدا دوبار در لیست ثبت شده بود، آمار شهدا در اعلام اولیه بیشتر ذکر شد.

گفتنی است آمار اولیه شهدا توسط سازمان اورژانس کرمان اعلام شده بود.

اتحادیه اروپا حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد

(ساعت ۲۲:۵۹ دقیقه) اتحادیه اروپا دو حادثه انفجار در شهر کرمان در چهارمین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را اقدامی تروریستی خواند. سخنگوی دپارتمان دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه همبستگی خود را با مردم ایران اعلام و کشته شدن غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت در پی حمله تروریستی در کرمان

(ساعت ۲۳:۱۳ دقیقه ) امیر سعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل از شورای امنیت و دبیر کل خواست حمله تروریستی وحشتناک در کرمان را فوراً و صراحتاً محکوم کنند و این درخواست را با مواضع تزلزل‌ناپذیر دبیرکل و رویه تثبیت‌شده شورای امنیت در محکومیت صریح تروریسم و به رسمیت شناختن آن به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی از طریق قطعنامه‌ها همخوان دانست.

صف یک کیلومتری برای اهدای خون در کرمان/ مشکل کمبود خون برطرف شد

ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون استان کرمان با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی روز گذشته در مسیر گلزار شهدای کرمان، اظهار داشت: این حادثه نشان داد که دشمنان ما همیشه در کمین هستند و حتی به زن و کودک و پیرزن و پیرمرد هم رحم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه روز گذشته پس از اتفاق ناگوار و فاجعه بزرگی که رخ داد، تعداد زیادی از مجروحان به بیمارستان‌ها اعزام شدند، گفت: همکاران پزشک ما به دلیل آن که فرصتی برای تعیین گروه خونی مجروحان نداشتند از گروه خونی دهنده عمومی O منفی برای همه مصدومان استفاده کردند و به این دلیل با کمبود این گروه خونی مواجه شدیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه در همان بدو حادثه بالغ بر 515 واحد خونی به مجروحان این حادثه تزریق کردیم و این باعث کاهش ذخایر خونی ما شد، ادامه داد: در فراخوانی که از رسانه‌ها داده شد مردم ما بلافاصله به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و ثابت کردند که همیشه همراه نظام و دلسوز هموطنان خود هستند.

وی با بیان اینکه شب گشته صف یک کیلومتری پشت درب انتقال خون کرمان ایستاده بودند و تا پاسی از شب همکاران ما مشغول خونگیری بودند، افزود: مقداری خون هم از دیگر استان‌ها تامین شده است.

شکوهی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل کمبود خون نداریم، ادامه داد: تنها کسانی که گروه خونیO  منفی دارند به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و نیازی به مراجعه دیگر گروه‌های خونی نیست و مشکل تمام مصدومان از نظر گروه خونی حل شده است.

 ساعت 14:50 دقیقه و در ‌15:17 دقیقه بعد از ظهر 13 دی‌ماه سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دو انفجار تروریستی در محدوده گلزار شهدای کرمان اتفاق افتاد که حادثه اول در ورودی گلزار شهدای کرمان و حادثه دوم در ورودی تخت درگاه قلی‌بیگ اتفاق افتاد است که در این حادثه تعداد زیادی از هموطنان مصدوم و شهید شدند.

انتهای پیام/ 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha