کد خبر 234112
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

مقاومت جریانی جهانی است/ شهید سلیمانی حقیقت داعش را نمایان کرد 

مقاومت جریانی جهانی است/ شهید سلیمانی حقیقت داعش را نمایان کرد 

ویژگی اصلی جریان مقاومت، جهانی بودن آن است.جریان مقاومت یک ظاهر سخت و نظامی دارد ولی در واقع ظاهری نرم و گفتمانی دارد و این موضوع استکبار را ترسانده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، همایش بین‌المللی «میراث گفتمانی شهید سلیمانی» با حضور محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پنجاه تن از میهمانان خارجی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صبح امروز ۱۳ دی‌ماه برگزار شد.

در ابتدا ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: امروز بزرگداشت چهارمین سالروز شهادت شهید مقاومت شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس است و این روز با ولادت حضرت زهرا س مقارن شده است. 

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی در جمع هم‌رزمان خود درباره فاطمه زهرا (س) سخنرانی می‌کند و اظهار می‌کند هر توفیقی داشتیم مرهون توسل به ایشان است. امیدواریم زنان در جهان موقعیت خود را پیدا کنند و این هجمه جهانی به نقطه مورد نظر استکبار نرسد. 

ایمانی پور افزود: سالهاست که جریان مقاومت در جهان شکل گرفته است ولی این روزها جریان مقاومت متفاوت شده و شکلی جهانی یافته است و شاهد بیداری اسلامی در جهان هستیم. امام خمینی (ره) ۱۵ سال قبل از پیروزی انقلاب در سخنرانی خود بیشتر از فلسطین سخن میگوید و آنجا نشان میدهد هدف ایشان یک انقلاب جهانی است. 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ما شاهد دوگانه هایی مانند استکبار و استضعاف در جهان هستیم. اینها ادبیات دینی نیست و مخاطب آن یک دین یا ملت خاص نیست. برای پیروزی مظلوم همه دعا میکنند. ویژگی اصلی جریان مقاومت، جهانی بودن آن است.جریان مقاومت یک ظاهر سخت و نظامی دارد ولی در واقع ظاهری نرم و گفتمانی دارد و این موضوع استکبار را ترسانده است. 

وی گفت: وجهه فرهنگی گرفتن جریان مقاومت و آنچه امروز محور مقاومت است، همین گفتمان و ادبیات مقاومت است. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار چند روز پیش خود با خانواده شهید سلیمانی ایشان را به عنوان احیاگر جریان مقاومت در جهان معرفی کردند. 

ایمانی پور گفت: شهید سلیمانی برای استکبار نگرانی و خطرش بیش از سردار سلیمانی است و هرگز استکبار فکر نمی‌کرد با ترور و شهادت ایشان اوضاع بدتر شود. آنچه امروز در فلسطین شاهدیم محصول گفتمان مقاومت است و این چیزی است که رهبران مقاومت به آن اذعان دارند. آنها معتقدند حاج قاسم ریشه مقاومت را آبیاری کرد. 

وی گفت: جریان شکست اسلام هراسی یک پروژه سنگین است. اسلام هراسی در دنیا شکل گرفته و دلیل شکل گیری داعش در منطقه نیز همین بود و کسی که توانست حقیقت داعش را نمایان بکند حاج قاسم سلیمانی بود. وصیت شهید سلیمانی این بود که تاکید داشتند اگر بدنبال عاقبت بخیری هستید پای رهبر اصلی مقاومت بایستید و اگر کسی بخواهد مقاومت را به معنای حقیقی درک کند باید بداند ایشان طراحی مقاومت در عصر حاضر است.

ایمانی پور همچنین بیان کرد: درخواست سردار سلیمانی زنده نگهداشتن مسلئه فلسطین بود و در غزه نسل کشی بی سابقه ای را شاهد بودیم که آبروی صهیونیسم را برد. امروز جهان خود را برای دوره پساصهیونیسم آماده میکند و امیدوارم به زودی شاهد آزادی مردم غزه باشیم. همانگونه که میدانید بزرگترین زندان جهانی زندان مردم غزه است و مقاومت به مردم فلسطین جرات برای ایستادن جلوی صهیونیسم داد.

جمال زهران نمایندگی تجمع در کشور مصر گفت: هرساله برای افزایش مقاومت خود گرد هم می‌اییم. مصر در زمان انور سادات نیز مقاومت داشت و گمان نمی‌کردیم که محور مقاومت بتواند دستاوردی داشته باشد. اسراییل به صورت کامل بر منطقه مسلط بود اما انقلاب اسلامی ایران در سال ۷۹ میلادی لطف و هبه خداوند بود؛ چراکه این انقلاب را مرجعی برای خود می دانیم.

وجود کیان اسراییل در منطقه ما خنجری در جهان عربی است که مانع رشد می شود چراکه این منطقه ادامه دهنده تمدن است و آمریکا و اروپایی در کار نبوده است. آنان میخواهند بر منطقه ما سیطره پیدا کنند و داشته های کشورمان را به سرقت ببرند و به نفع مردم استفاده نشود به همین دلیل ما از رهبری و همه فرماندهان در جمهوری اسلامی ایران تقدیر میکنیم و در سالروز شهادت سردار سلیمانی میگوییم که مقاومت با خون شما و خون همه شهدای مقاومت قوی تر می شود.

وی گفت: آنان با خون‌های پاک خود، نابودی اسراییل  را رقم زدند. من در مقام خود می گویم اسراییل سال ۲۰۲۴  را نمی‌بیند مگر اینکه آمریکا و اروپا پای کار بیاید که باز هم نمیتواند کاری بکند. کوچ اجباری یکی از این پروژه هاست و در حال حاضر شاهد این سخن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha