کد خبر 234089
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷

نخستین ایستگاه فضایی قمری برای اسکان فضانوردان و جست‌وجو در مریخ

نخستین ایستگاه فضایی قمری برای اسکان فضانوردان و جست‌وجو در مریخ

ناسا جزئیات اولین ایستگاه فضایی قمری برای اسکان فضانوردان و جست‌وجو در مریخ را منتشر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، بر اساس برآوردهای فعلی، دروازه ماه ناسا می‌تواند در اوایل سال ۲۰۲۸ میزبان فضانوردان آرتمیس ۴ باشد. این اولین ایستگاه فضایی بشر در خارج از مدار زمین و گامی مهم در راستای کاوش در منظومه شمسی خواهد بود.

 این دروازه به لطف مدار بسیار بیضی شکل خود به دور ماه، پایگاهی را برای فضانوردان فراهم می‌کند تا به راحتی به سطح ماه برسند و در اطراف آن پرسه بزنند.

این نوع مدار آن را نسبتاً به سطح ماه نزدیک می کند و به اندازه‌ای دور می‌شود که به راحتی فضانوردان و تجهیزات آن‌ها را در خود جای دهد.

به گفته ناسا، ایستگاه فضایی ماه بخشی جدایی ناپذیر از ماموریت‌های آینده به مریخ خواهد بود.

این دستاورد به عنوان یک آزمایش عملی از فناوری‌های مورد نیاز برای حفظ حضور انسان در اعماق فضا و ترسیم مسیری به سمت مریخ عمل می‌کند، سفری که ممکن است نزدیک به هفت ماه طول بکشد.

بیل نلسون، مدیر ناسا در اظهاراتی گفت: ناسا در حال ایجاد زیرساخت‌هایی برای گسترش اکتشافات انسانی در منظومه شمسی بیش از هر زمان دیگری است، از جمله یک ایستگاه فضایی قمری که به ما کمک می‌کند تا اکتشافات علمی الهام بخش را در ماه و اطراف آن انجام دهیم.

نلسون افزود: همچنین این سرمایه‌گذاری‌ها به ناسا کمک می‌کند تا هدف خود برای ادامه توسعه و آزمایش فناوری و علم مورد نیاز برای مأموریت انسانی به مریخ را انجام دهد.

منبع: الیوم السابع

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha