کد خبر 230349
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱

ناسا فضانوردان هندی را برای سفر به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» آموزش می‌دهد

ناسا فضانوردان هندی را برای سفر به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» آموزش می‌دهد

در همکاری بین ناسا و «سازمان تحقیقات فضایی هند» قرار است دو فضانورد هندی برای یک سفر چهارهفته‌ای به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» در سال ۲۰۲۴ آموزش ببینند.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ «بیل نلسون»(Bill Nelson) مدیر ناسا پیشتر در مصاحبه روز ۲۸ نوامبر به خبرنگاران گفته بود ناسا در آموزش دادن دو فضانورد هندی کمک می‌کند که یکی از آنها اواخر سال آینده به «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) پرواز خواهد کرد.

اکنون نلسون سفری را به مدت یک هفته به هندوستان داشته است تا با سیاست‌مداران و مقامات آژانس فضایی این کشور دیدار کند. این دیدار در تلاش برای تقویت همکاری ناسا با «سازمان تحقیقات فضایی هند»(ISRO) صورت می‌گیرد. پیش از این، هر دو آژانس فضایی متعهد شده بودند که در پروژه‌های فضایی آینده مانند دفاع سیاره‌ای و تلاش مشترک در مورد ایستگاه فضایی بین‌المللی همکاری کنند.

نلسون در جلسه‌ای که این هفته در دهلی نو برگزار شد، به «جیتندرا سینگ»(Jitendra Singh) معاون وزیر علوم و فناوری هند، برای مأموریت تاریخ‌ساز «چاندرایان-۳»(Chandrayaan-3) این کشور تبریک گفت که چند ماه پیش با موفقیت در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود آمد.

نلسون گفت که ناسا اکنون در انتظار تایید سازمان تحقیقات فضایی هند برای آغاز کردن آموزش فضانوردان است.

او در مصاحبه با تلویزیون دهلی‌نو گفت: این کار یک سال دیگر انجام می‌شود. اواخر سال ۲۰۲۴، فضانوردان هندی احتمالا به مدت دو هفته به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ‌رفت و آزمایش‌های علمی را انجام خواهند ‌داد که برای هند مهم هستند.

همچنین، نلسون این هفته با «راکش شارما»(Rakesh Sharma) ملاقات داشت. شارما اولین شهروند هندی بود که در سال ۱۹۸۴ طی سفری به مدت یک هفته به ایستگاه فضایی «سالیوت ۷»(Salyut 7) اتحاد جماهیر شوروی، از مدار پایین زمین بازدید کرد. نزدیک به ۴۰ سال بعد، سازمان تحقیقات فضایی هند تصمیم گرفت تا برای سرمایه‌گذاری بعدی خود در فضا، احتمالا چهار فضانورد را برای آموزش انتخاب کند.

«سریدهارا سومانات»(Sreedhara Somanath) رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند گفت: هر چهار نفر در خارج از کشور آموزش خواهند دید و دو فضانورد منتخب در ناسا تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

هنوز مشخص نیست که آیا فضانوردان برای مأموریت‌های فرود روی ماه که هند امیدوار است تا سال ۲۰۴۰ به آن دست یابد نیز آموزش خواهند دید یا خیر.

در همین حال، هر دو آژانس فضایی به طور مشترک ماهواره رصد زمین «نیسار»(NISAR) را در اوایل سال آینده پرتاب می‌کنند. نلسون گفت: مهم است که این کار را به صورت مشترک انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha