کد خبر 234033
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

اقدامات حمایتی از شرکت های دانش بنیان از زبان معاون علمی رئیس جمهور + فیلم

اقدامات حمایتی از شرکت های دانش بنیان از زبان معاون علمی رئیس جمهور + فیلم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: حمایت یارانه ای برای خرید تجهیزات داخلی، استفاده از لیزینگ برای خریداران و... بخشی از حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه بازار آنهاست.

به گزارش خبرنگار ارتباطات حیات؛ روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز سه شنبه ۱۲ دی ماه در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت گفت: ۱۰ سال پیش اتفاق می افتاد که یک تجهیز چند ده هزار میلیارد تومانی یک دانشگاه یا پژوهشگاهی به خاطر نداشتن یک ماده اولیه از کار می افتاد. الان خوشبختانه تمام این توان در کشور وجود دارد.

وی در مورد حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: عمده کارهایی که معاونت علمی در این سال ها کرده بحث حمایت یارانه ای برای خرید تجهیزات داخلی بوده است. استفاده از لیزینگ برای خریداران، در نظر گرفتن استهلاک دو برابری برای ثبت در دفاتر مالی شرکت ها و امسال بحث اعتبار مالیاتی، همه در راستای کمک به بازار صادراتی و توسعه بازار داخلی صنعتی دانش بنیان است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: معتقدیم مهم ترین و اصلی ترین حمایتی که از هر شرکت دانش بنیان باید کرد، وصل کردن به سرمایه گذار یا وصل کردن آن به یک بازار مطمئن است. بنابراین تمام تلاشمان این است که بتوانیم طرفین را پیدا کرده و حمایت های مالی و بعضا کمک های مالی برای این کار فراهم کنیم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha