کد خبر 234004
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

شناسه‌گذاری محصولات با هدف تشخیص کالای تقلبی

شناسه‌گذاری محصولات با هدف تشخیص کالای تقلبی

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: شناسه‌گذاری یکی از راه‌هایی است که به تشخیص اصالت کالاها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات،  آل بویه، مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در مراسم پنجمین نمایشگاه فرآورده های آرایشی و بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته گفت: این نمایشگاه محلی است که جوانان، دانشجویان و علاقه مندان از قدیمی ترها یاد بگیرند و محلی برای ارائه محصولات جدید و روزآمد است. محصول شرکت های دانش بنیان باید بر پایه دانش باشد. 

وی بیان کرد: چنین نمایشگاهی محل عرصه جدید است که بتوانیم از ظرفیت های خالی صنعت بهره ببریم. اگر مجموعه ای «جی ام پی» خوبی دارد می‌تواند از ظرفیت های خالی خود برای تولیدات بیشتر استفاده کند. 

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه، روش هایی را به مردم و مصرف کنندگان در خصوص تشخیص محصولات اصیل از تقلبی و قاچاق می توان آموزش داد. 

وی افزود: معضل کالای تقلبی و قاچاق معضل کمی نیست و رفع این مساله در گام اول به عهده خود تولیدکنندگانی است که توانستند محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب داشته باشند. شناسه گذاری نیز یکی از راه هایی است که مصرف کنندگان می‌توانند به اصالت کالاها پی ببرند. در سال گذشته گفته شد که تولیدات محصولات داخلی از شناسه‌گذاری استفاده کردند. 

آل بویه گفت: الان رقم صادرات چشمگیر نیست و می‌توان با توانمندی که داریم این بخش را تقویت کنیم. شناسه گذاری محصولات سبب تشخیص کالای تقلبی است. بازار اوراسیا پیش روی تولیدکنندگان ماست. اگر در بازار صادراتی حضور یابیم شاید بتوانیم بخشی از خلا قیمت داخلی را رفع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha