کد خبر 233982
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

علت مسدود شدن صفحه برند البسه زردوز با مدلینگ فرشته حسینی چه بود؟ + فیلم

علت مسدود شدن صفحه برند البسه زردوز با مدلینگ فرشته حسینی چه بود؟ + فیلم

صفحه برند البسه زردوز که با تصاویر نامتعارف مدلینگ فرشته حسینی توسط سازمان‌اطلاعات فراجا و با دستور قضایی مسدود شد اما علت این اتفاق چه بود؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صفحه برند البسه زردوز که با تصاویر نامتعارف مدلینگ فرشته حسینی مسدود شد. این صفحه برای جذب مخاطب و البته معرفی محصولات خود فرشته حسینی از بازیگران سینما را به‌عنوان مدل به‌کار گرفته بود.

اندکی بعد از انتشار تصاویر در اینستاگرام، صفحه این برند لباس توسط سازمان اطلاعات فراجا و با دستور قضایی مسدود شد، اتفاقی که سوالاتی را در اذهان عمومی مبنی بر علت این اتفاق شکل داد.

در این زمینه علیرضا طباطبایی هاشمی، وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات به عواملی که موجب مسدود شدن صفحات اینستاگرام توسط دستگاه‌های نظارتی می‌شود، اشاره کرد و اینگونه توضیح داد: بیشتر صفحات اینستاگرامی، امروزه به‌دلیل انتشار محتوا مورد بررسی و نظارت دستگاه‌های ضابط قضایی هستند و آنهایی که اقدام به انتشار محتوای مجرمانه که در قانون مصادیق آن ذکر شده م‌ کنند، مسدود می‌شوند.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم منبع و منشا قانونی آن را بررسی کنیم، محتواهای مرتبط با «بند الف مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای» را شامل می‌شود که به‌عنوان مواردی علیه عفت و اخلاق عمومی عنوان شده است.

این کارشناس و وکیل سایبری در مورد مبنای قانونی انسداد صفحات اینستاگرامی اظهار کرد: مبنای قانونی انسداد صفحات اینستاگرامی توجه به مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای بوده که براساس مصوبه «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» تهیه شده است.

وی در توصیه‌هایی به «اینفلوئنسرها» و سلبریتی‌ها و بازیگرانی که قصد فعالیت در حوزه‌های مرتبط با مدلینگ، تبلیغ دارو و لوازم آرایشی دارند، خاطرنشان کرد: لازم است این افراد حتما قبل از هر اقدامی در اینستاگرام، مصادیق محتوای مجرمانه را بشناسند تا با انتشار محتواهای مجرمانه مرتکب جرم نشوند و بهتر است در این زمینه با وکلا و کارشناسان حقوقی مشورت کنند.

طباطبایی در پایان گفت: اخیرا شاهد استفاده ابزاری از افراد در تصویر و محتوا، تبلیغات، تشریفات، تجملات نامشروع و غیر قانونی بودیم که همه این موارد می‌تواند به‌عنوان مصادیق محتوای مجرمانه شناخته شود و باعث انسداد صفحات اینستاگرامی و تشکیل پرونده قضایی برای اشخاص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha