کد خبر 233797
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

درخواست عجیبی که ستاره جوان مطرح کرد؛

پیشنهاد غیرقانونی ملوان برای سرباز کردن ستاره پرسپولیس؟!

پیشنهاد غیرقانونی ملوان برای سرباز کردن ستاره پرسپولیس؟!

با وجود فرجه سازمان نظام وظیفه به فوتبالیست‌های سرباز، مهاجم جوان پرسپولیس اصرار به جدایی در نیم فصل دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای خدمت سربازی فوتبالیست‌ها در سال‌های اخیر و خصوصاً در چند وقت اخیر همیشه محل بحث رسانه‌های ورزشی و مخاطبین فوتبال بوده و در سال‌های اخیر هم قوانین چندین بار دستخوش تغییر شده و هر بار تصمیم متفاوتی در خصوص دوران خدمت سربازی این قشر گرفته می‌شود.

پیش از این و طبق تصمیمی که میان وزارت ورزش و ستاد کل نیروهای مسلح گرفته شده بود، بازیکنان ملی پوش و بازیکنان شاغل در لیگ برتر از معافیت موقت بهره‌مند می‌شدند ولی چندی پیش این قانون لغو شد و اعلام شد بازیکنان مشمول باید هرچه زودتر فکری به حال سپری کردن خدمت سربازی خود داشته باشند. این موضوع سروصدای زیادی بپا کرد و تلاش‌هایی برای رایزنی در خصوص گرفتن فرجه برای بازیکنان تا پایان فصل صورت گرفت و وزیر ورزش شخصاً با نامه‌نگاری تلاش کرد تا این توافق با نظام وظیفه صورت بگیرد که روز گذشته اعلام شد این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفته و بازیکنانی نظیر سرلک، نورافکن، جلالی و... تا پایان فصل می‌توانند تیم‌های باشگاهی خود را همراهی کرده و سپس به خدمت سربازی در یک تیم نظامی بروند.

یکی از بازیکنانی که شامل این مورد می‌شد، محمد عمری، مهاجم و ستاره جوان پرسپولیس است که همراه سرلک قرار بود نیم فصل از این تیم جدا شود ولی حالا اجازه این را دارد که تا پایان فصل در جمع سرخپوشان باقی بماند و بعد از آن فکری به حال تغییر تیم خود داشته باشد. با این وجود خبرهایی مبنی‌بر اصرار عمری به جدایی‌اش در نیم فصل و رفتنش به خدمت سربازی مطرح شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که عمری پیشنهاد مالی خوبی از ملوان دریافت کرده و مهدی تارتار روی جذب او اصرار دارد و از همین رو عمری که در پرسپولیس هم زیاد فرصت بازی پیدا نمی‌کند و بیشتر یک بازیکن نیمکت نشین است، دوست دارد با پیوستن به ملوان هم از لحاظ فنی و البته مالی شرایط بهتری پیدا کند و هم سپری شدن دوران خدمتش را جلو بیاندازد.

این در حالیست که طبق قانون بازیکنی که خدمت سربازی خودش را با بازی در زمین فوتبال برای یک تیم نظامی سپری می‌کند اجازه دریافت مبلغی مازاد بر حقوق متعارف سربازی ندارد و به نوعی کمک مالی صورت گرفته به آن مجموعه بابت قراردادی که دریافت نمی‌کند جای خدمت سربازی او را پر خواهد کرد و به نوعی مجموعه‌های نظامی به این شکل در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنند. ولی اگر قرار باشد یک بازیکن در تیم نظامی طبق عرف رایج این روزهای فوتبال ایران قرارداد ببندد و پول میلیاردی دریافت کند چرا باید این حضورش در تیم مورد نظر دوران خدمت سربازی‌ وی را هم پر کند؟ اگر انتقاداتی در سطح جامعه وجود دارد که سپری کردن دوران خدمت در زمین فوتبال بی عدالتی و به نوعی فروش خدمت سربازی به فوتبالیست‌ها محسوب می‌شود، پرداخت پول به بازیکن در این شرایط دیگر اوج بی عدالتی خواهد بود و با هیچ عقل و منطقی هم سازگاری ندارد.

این مورد اگرچه منع قانونی دارد و طبق قانون باشگاه‌های نظامی نباید به بازیکنان سرباز پرداختی داشته باشند اما در سال‌های گذشته اخباری مبنی بر پرداخت خارج از قرارداد به بازیکنان سرباز در رسانه‌ها مطرح شده و نبود شفافیت مالی در باشگاه‌ها این مشکل را هم به مشکلات فوتبال ایران اضافه کرده است. باید دید در خصوص محمد عمری و موارد مشابه چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha