کد خبر 233692
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

معاون تحقیقات وزارت بهداشت خبر داد:

اجرای طرح‌های ژن درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سپرده شد

اجرای طرح‌های ژن درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سپرده شد

معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید علم هم راستا با تولید فن‌آوری است و دانشگاه‌های علوم پزشکی پیشرو در تولید علم هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، یونس پناهی معاون تحقیقات وزارت بهداشت در نشست هم‌اندیشی و تقدیر از پژوهشگران کشور گفت: جشنواره رازی در بهمن برگزار می‌شود و از تحقیقات، برای رسیدن به مرجعیت علمی و حل مسائل حوزه سلامت توقع زیادی می‌رود.

وی بیان کرد: برای پاسخگویی به نیازهای حوزه سلامت باید تمام نیازمندی‌ها احصا شود. نیازهای‌های حوزه سلامت به هفت بخش تقسیم بندی شده است همچنین نیازهای حوزه سلامت مساله‌محور شده است.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اجرای طرح‌های ژن درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف سپرده شده است و معتقدم که تولید علم هم راستا با تولید فناوری است. در حال حاضر حدود ۲۷۰ دانشمند معادل یک درصد در حوزه سلامت داریم و از طرح های تحقیقاتی حمایت لازم انجام می‌شود.

در ادامه مراسم حجت الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کادر سلامت در میدان کرونا خوش درخشیده‌اند و در زمینه خرید واکسن و دارو به‌دلیل تحریم‌های دشمنان با اینکه دچار مشکلاتی شده بودیم اما این کار با تلاش کادر جامعه پزشکی انجام شد.

وی ادامه داد: تمدن مدعی حقوق بشر در بن‌بست‌های فراوانی گیر کرده است. بن بست‌های زیادی در جامعه بشری وجود دارد که مساله فلسطین و حمله به مراکز درمانی از جمله این موارد است.

رستمی همچنین گفت: بازدارندگی در برابر بیماری‌ها ضرورت دارد و مرجعیت علمی در حوزه سلامت محسوب می‌شود و  دانشگاه‌ های علوم پزشکی،  پیشرو در زمینه تولید علم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha