کد خبر 233655
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

نجفیان دبیر جشنواره تئاتر بسیج:

شاهد اتفاقات خوبی در تئاتر صحنه‌ای و خیابانی خواهیم بود + فیلم

شاهد اتفاقات خوبی در تئاتر صحنه‌ای و خیابانی خواهیم بود + فیلم

دبیر جشنواره تئاتر بسیج گفت: امسال شاهد آثار بسیار خوبی در دو بخش تئاتر خیابانی و صحنه‌ ای هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، سعید نجفیان دبیر جشنواره تئاتر بسیج در نشست خبری این جشنواره گفت: خوشحالم بعنوان نماینده تیاتری ها در اینجا حضور دارم. بعداز 5 سال تعطیلی تیاتر، سیزدهمین دوره از این جشنواره را سال گذشته برگزار کردیم؛ همچنین با موافقت آقای جمیری این جشنواره از دو سالانه به سالانه تغییر یافت که اتفاق بسیار خوبی بود. برخلاف انتظارمان بعد از توقف طولانی شاهد استقبال خوبی از جشنواره بودیم. 

نجفیان افزود: امسال نیز شاهد آثار بسیار خوبی در دو بخش تئاتر خیابانی و صحنه‌ ای بودیم. در واقع  ما سعی کردیم جوایز معقولی را براساس توان خود به برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره تقدیم کرده تا شاید بتوان علی رغم رقم‌ جوایز ناچیز، این جشنواره و نمایش آثار بتواند روزنه‌ای برای بهتر دیده شدن هنرمندان باشد.‌

دبیر تئاترجشنواره بسیج گفت: سال گذشته 3 اثر معرفی شدند و امسال نیز آثار برتر معرفی خواهند شد.
وی ضمن معرفی داوران بخش‌های مختلف گفت: خیرالله تقیانی پور، فرهاد قایمیان، محمود پاک‌نیت، مهوش صبر کن و جلیل فرجاد داوران بخش صحنه‌ای هستند.‌ همچنین داریوش نصیری، محمد لارتی و علی روحی بخش تئاتر خیابانی را داوری خواهند کرد.

در پایان با حضور جمال شورجه کارگردان و هنرمند پیشکسوت کشورمان و جمعی از مسئولان از پوستر فیلم و تئاتر جشنواره بسیج رونمایی شد.


 

آرش زینال خیری نیز در ادامه این نشست بیان کرد: اتفاقات خوبی در این جشنواره رخ داده و استانها بعد از سال‌ها در عرصه فیلم ورود کرده و حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه آثار راه یافته به جشنواره سراسرییکبار در مرحله استانی داوری شده اند؛ اظهار کرد: آثار این دوره از جشنواره در دو بخش داوری خواهند شد. 32 دبیر اجرایی در استان‌ها داشتیم که در مناطق مختلف آثار را انتخاب و داوری کردند. با انتخاب آنها، آثاری از استانهای مختلف به جشنواره سراسری رسیدند تا پس از داوری در مراسم اختتامیه که در تهران برگزار می‌شود معرفی شوند.

زینال خیری گفت: یکی از بخش‌های جشنواره امسال، اختصاص به غزه دارد؛ بخش مظلومیت غزه یکی از بخش‌های اصلی جشنواره امسال است که در حوزه‌های مختلف به ویژه فیلمنامه برگزار می‌شود.

وی درباره آثار راه یافته به جشنواره در استان‌ها گفت: به صورت کلی، 603 اثر در کل کشور ارسال شدند؛ از این تعداد 175 فیلمنامه، 345 مستند، 127 اثر نماهنگ، 56 پویانمایی و 245 فیلم کوتاه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha