کد خبر 233540
۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

پل جدید ایران و آذربایجان ‌افتتاح شد

پل جدید ایران و آذربایجان ‌افتتاح شد

پل مرزی جدید ایران و جمهوری آذربایجان امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به بهره‌برداری ‌رسید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سایت موقت پایانه مرزی واقع در روستای باغچه‌سرا از توابع بخش مرکزی این شهرستان با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و دیگر مقامات استانی به بهره‌برداری رسید.

این سایت برای ورود ناوگان خالی خارجی و ایرانی پیش‌بینی شده و  با افتتاح آن ظرفیت ورود و خروج خودروهای ترانزیتی بین دو کشور افزایش و گره ترافیکی موجود در سطح شهرستان برطرف می‌شود.

شایان ذکر است در قالب سایت موقت گذری مرزی، پل اتومبیل‌روی آستاراچای نیز با دو باند رفت‌وبرگشت زیر بار ترافیک خودروهای ترانزیتی رفت.

به گفته مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران جهت احداث پل اتومبیل روی آستاراچای به طول ۸۹ متر و عرض ۳۰/۶ بالغ بر ۵/۸ میلیون یورو توسط شرکت آذر پاسیلو هزینه شده است.

با راه‌اندازی سایت موقت و به دنبال آن احداث پایانه مرزی جدید در آستارا، روند صادرات و ترانزیت کالا در این منطقه بهبود می‌یابد.

پایانه مرزی آستارا  یکی از مرزهای مهم کشور در حوزه صادرات و ترانزیت کالا است.

 با گذشت دو دهه‌ از احداث این پایانه مرزی و وجود برخی مشکلات، بر اساس تفاهم صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، یک گذر مرزی جدید در این منطقه احداث خواهد شد.

 افتتاح پایانه جدید آستارا در زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار بستری برای افزایش تبادل و ترانزیت کالا بین ایران و جمهوری آذربایجان است.

 اقدامات مقدماتی مانند تعیین مشاور و پیمانکار پروژه انجام شده و در اعتبارات سال آینده نیز بودجه‌ای برای احداث پایانه جدید آستارا پیش‌بینی می‌شود.

 با احداث و افتتاح این پایانه، ظرفیت ورود و خروج کالا بین دو کشور افزایش یافته و سایت جدید به‌عنوان پایانه مرزی تجاری و باری فعالیت داشته و پایانه موجود نیز کارکرد مسافری خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha