کد خبر 233193
۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

روزهای صبر مادران شهدا تداعی راه حضرت ام‌البنین(س)

روزهای صبر مادران شهدا تداعی راه حضرت ام‌البنین(س)

حضرت ام‌البنین بی‌شک یکی از مادران برجسته تاریخ است که زندگی او مالامال از عشق به ولایت و امامت بوده و در تربیت فرزندان دلیر و شجاع و باادب چون حضرت عباس (ع) بسیار موفق بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادداشتی گفت: «حضرت ام البنین» الگو و اسوه مادران و همسران صبور و همراه عصر انقلاب اسلامی نیز بودند. از سوی دیگر بی‌گمان این مادران و همسران شهدا خود الهام بخش شدند، اسطوره ساز و به الگویی برای مادران نسل‌های کنون و آینده بدل گشتند. زیرا آنان قدم در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام گذاشتند.

روزهای صبر و تحمل این مادران و همسران شهدا که تداعی راه بانوی غمخوار اسلام ام‌البنین (س) است، باید سرمشق راه ما در ادامه مسیر انقلاب باشد.

قطعا خانواده‌های شهدا و ایثارگران در عرصه‌های مختلف مرجع هستند و می‌بایست در ایام مختلف این خانواده‌ها مورد تقدیر و الگوسازی قرار گیرند. 

نقش زنان در تاریخ جنگ تحمیلی، کمتر از نقش شهیدان نیست و اگر نبود صبوری، همراهی و حمایت این زنان، قطعا مجاهدت این رزمندگان به سرانجام و نتیجه نمی‌رسید. 

بسیاری از زنان سرزمین ما، مادر چند شهید، همزمان مادر شهید و همسر شهید و در مواردی همزمان دختر یا خواهر شهید نیز بوده و هستند و نیز بانوانی هستند که دارای نسبت سببی یا نسبی با شهید، جانباز و آزاده هستند و جمعی از آنها خود، جانباز و آزاده‌اند.

در این کشور مادرانی را داریم که بعضاً مادر چند شهید هستند. همه اینها همگی برگه‌های زرین افتخار و شرف برای تاریخ کشور هستند. 

ضمن آنکه بسیاری از بانوان به عنوان رزمنده و پشتیبانی جنگ در دفاع مقدس حضور داشتند و بیش از شش هزار نفر از آنان به شهادت رسیدند، اما هر شهیدی که پا به میدان نهاد چشمان زنانی او را بدرقه کرد و مدت مدیدی چشم به راه او بود و بسیاری از آنان سال‌ها چشم به راه مفقودالاثرشان بوده‌اند و همچنان هستند.

تکریم مادران و همسران شهدا یک مسئولیت همگانی است چراکه مادران شهدا بزرگ زنانی هستند که تربیت نسلی را برعهده داشته اند که ملت ایران به آن نسل مدیون است. 

امروز ایران اسلامی، به برکت خون شهدا مقتدر و سربلند است و این دستاوردها نیز مرهون مادرانی است که فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده اند.

تا ابد مدیون صبوری، از خودگذشتگی‌ها و همراهی و حمایت این خانواده‌ها هستیم. به برکت این روز عزیز مشمول دعای خیرشان باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha