کد خبر 233152
۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

کلاهبرداری به سبک تماس از رادیو جوان

کلاهبرداری به سبک تماس از رادیو جوان

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: در برخی از شکایات شخصی از رادیو جوان طی تماسی عنوان می‌کند که فرد برنده ۲۰ میلیون تومان پول شده که از این طریق حساب بانکی وی را خالی می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مرتضی عسگری، رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به شگردهای مختلف کلاهبرداری، افزود: گاهی شکات در اظهارات خود بیان می‌کنند که به طور مثال شخصی از رادیو جوان با آن‌ها تماس گرفته و عنوان کرده که شما برنده خوش شانس ۲۰ میلیون پول شده‌اید و سپس با این بهانه که جهت اهدای جایزه نیاز به اطلاعات هویتی شما و کد ارسال شده به تلفن همراهتان هستیم حساب بانکی فرد را خالی می‌کنند.

وی اضافه کرد: با این شگرد که اطلاعات محرمانه فرد و کدی را که به تلفن همراه ارسال شده برای شخص کلاهبردار ارسال می‌شود و پس از دقایقی کاربر متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب خود می‌شود.

عسگری گفت: هر جرمی که در فضای مجازی رخ دهد ماموریت آن با پلیس فتا است. 

عسگری ادامه داد: مجرمین شماره خود را بر روی خط رادیو جوان منتقل می‌کنند که کاربر شکی در این خصوص نداشته باشد و از روی اطلاعات شخص و کد ارسال شده و سرور بانک حساب شخص را خالی می‌کنند.

وی افزود: یکی از جرایمی که در فضای مجازی بسیار رخ می‌دهد سواستفاده از اطلاعات شخصی و خانوادگی افراد است که مجرمان از این اطلاعات برای ایجاد مزاحمت، اخاذی، تهدید و هتک حیثیت استفاده کرده و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: برای جلوگیری از این گونه جرایم افراد باید هنگام انتشار اطلاعات شخصی خود به تبعات آن نیز فکر کنند و در صورت مشاهده این‌گونه جرایم با شماره ۳۴۶۸۵۶ پلیس فتا چهارمحال و بختیاری تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha