کد خبر 233128
۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

حمایت بنیاد شهید از تولیدات فاخر هنری در حوزه ‌«ایثار و شهادت»

حمایت بنیاد شهید از تولیدات فاخر هنری در حوزه ‌«ایثار و شهادت»

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از حمایت از تولیدات  فاخر هنری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سیدمحمد صادق هاشمی شامگاه ‌سه‌شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خراسان جنوبی گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌، عالی‌ترین مرجع برای تصمیم‌گیری انجام اقدامات مشترک توسط دستگاه‌های اجرایی است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی علاقه دارند یک درصد اعتبارات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اختیار خودشان باشد، افزود: برای انجام چند کار فاخر در این حوزه، بهتر است که اعتبارات ملی در این خصوص برش استانی بخورد.

به گفته وی اگر برگزاری برنامه های  حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مردم واگذار شود، کارهای موثرتری در این خصوص انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: باید پی گیری لازم برای احداث مرکز فرهنگی گلزار شهدای بیرجند از طریق شورای شهر انجام شود و ما هم به تجهیز آن کمک خواهیم کرد.

وی افزود: از اعتبارات تملک دارایی، مبلغی برای اجرای فیبر نوری برای این مکان باید اختصاص یابد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: از انتشار کتاب‌های با محتوای کیفی مورد تایید، بدون محدودیت حمایت می‌کنیم و 50 درصد هزینه تولید فیلم‌های سینمایی با کیفیت را هم پرداخت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور آمادگی لازم را برای سرمایه گذاری در همه موضوع های هنری،  برای تولید آثار فاخر ماندگار را دارد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نیازی به احداث دهکده نشاط که بار مالی بر دولت تحمیل می کند ، وجود ندارد و از ظرفیت مرکز ایثار در این خصوص باید بهره گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی هم در ادامه با بیان این که برای حفظ نظام، فرهنگ ایثار و شهادت هم باید حفظ شود ، گفت: آمریکا با همه عظمتش در مقابل گروه حماس نمی تواند کاری انجام بدهد که این از برکات فرهنگ ایثار و شهادت است.

جواد قناعت با تاکید بر این نکته که وظیفه همه ما حفظ و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان است، افزود: هر چند وظیفه مسئولان پی گیری جذب اعتبارات است، اما نباید انجام کارها، معطل این موضوع شود و مدیران انقلابی استان باید اقدامات لازم را مانند گذشته انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث مرکز فرهنگی در کنار گلزار شهدای بیرجند هیچ مشکلی وجود ندارد و این موضوع در اولین جلسه شورای شهر مصوب خواهد شد.

وی خواستار جدیت در برگزاری گنگره شهدای قریب شد و تصریح کرد: باید هماهنگی های لازم از طریق معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای این منظور انجام شود.

استاندار یکی از موضوع های اصلی این حوزه را اشتغال و تبدیل وضعیت ایثارگران اعلام کرد و ادامه داد: زیبنده نظام نیست که ایثارگران اشتغال نداشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم گفت : یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، یک میلیارد و 800 میلیون تومان است.

سید محمد رضا طالبی با اشاره به این که طرح ایجاد دهکده نشاط برای اجرا به معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار داده شده است، افزود: از اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، مبلغی برای این منظور اختصاص یافته است و نیاز به کمک مالی معاون فرهنگی بنیاد شهید برای انجام این  کار که از آرزوهای ایثارگران استان است، داریم.

 وی تصریح کرد: برای بازسازی معراج الشهدای مرکز استان هم تا کنون 800 میلیون تومان هزینه شده است و اعتبارات لازم در این خصوص تخصیص خواهد یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان اعتبارات خوبی تخصیص یافته و کار انجام شده برای ساماندهی گلزار شهدا، در 10 سال گذشته انجام نشده است.

طالبی با بیان این که برای مسکن ایثارگران مکاتباتی با رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر راه و شهرسازی انجام شده است،  ادامه داد: با موافقت استاندار برای انتشار وصیت نامه های شهدا یک میلیارد و 500 میلیون تومان ابلاغ شده که 750 میلیون تومان آن تخصیص یافته و بقیه آن در سال 1403 تخصیص خواهد یافت.

به گفته وی تاکنون دو کتاب درباره وصیت نامه های شهدای استان منتشر شده است که هر یک از آنها در بر دارنده 750 وصیت نامه شهید است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: کار تبدیل وضعیت همه ایثارگران استان جز چند نفر به دلیل محدودیت قانونی انجام شده است.

طالبی از برگزاری 500 یادواره شهید در شهرها و روستاهای استان خبر داد و افزود: 6 هزار و 718 دیدار با خانواده شهدای خراسان جنوبی با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و توسط دستگاه های اجرایی انجام شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی هم گفت: برنامه ریزی لازم  برای بزرگداشت روز جانباز و روز شهدا باید انجام شود.

ابوالفضل نوفرستی با بیان این که مشکل ودیعه مسکن خانواده شهدا حل شده است، افزود: با همکاری همه دستگاه های اجرایی باید همایش روز جانباز به شکل متمرکز در مرکز استان برگزار شود.

به گفته وی فیلم نامه" برهنه ای در میدان مین" توسط هنرمندان خراسان جنوبی نوشته شده و برنامه ریزی برای برگزاری کنگره شهدای قریب استان هم انجام شده است.

وی پیشنهاد کرد: باید برش استانی اعتبارات ملی یک درصد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن، فرهنگ ایثار و شهادت است.

خسروی افزود: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به مصادیق مبتلابه جامعه مانند عفاف و حجاب توجه ویژه ای شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha