کد خبر 240014
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

مراسم چهلم شهدای کرمان ۲۶ بهمن ماه در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مراسم چهلم شهدای کرمان ۲۶ بهمن ماه در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: مراسم چهلم شهدای کرمان، پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه در استان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست اظهار کرد: مراسم چهلمین روز شهادت شهدای کرمان پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۴:۳۰ در قطعه دو گلزار شهدای بیرجند برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم محوری گرامیداشت روز جانباز نیز در مرکز استان همزمان با چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) ساعت ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار خواهد شد.

به گفته وی در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌ محوری به منظور قدردانی از چهار هزار جانباز  استان با برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها انجام خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه امنیت و پیشرفت کشور به برکت خون شهداست که از بالاترین سرمایه خود در راه وطن گذشتند، گفت: هر اقدامی در راستای ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان موضوع اعتقادی و تکلیف شرعی مدنظر همه مدیران و دست اندرکاران باشد.

طالبی متذکر شد: یک درصد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرایی باید صرف فرهنگ ایثار و شهادت شود، ضمن اینکه برنامه‌های اجرایی باید به تأیید دستگاه تخصصی برسد.

وی با اشاره به گلایه‌های مردم نسبت به حذف تصاویر شهدا از تابلوی معابر بیرجند ادامه داد: در این زمینه به شهرداری تذکر داده می‌شود و با توجه به اینکه برخی تابلوهای سطح شهر به معرفی مشاهیر اختصاص یافته انتظار است حداقل نیمی از آنها برای شهدا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اگر شهدا جانفشانی نمی‌کردند اوضاع ایران از برخی کشورهای منطقه بدتر بود، اظهار داشت: ایران به برکت خون شهدا سربلند شده و هیچ ابرقدرتی جرأت ندارد کوچکترین تجاوزی انجام دهد برای همین هم به گروهک‌های تکفیری متوسل و ترور کور انجام می‌دهد.

طالبی در پایان ضمن قدردانی از مردم به جهت حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزود: مردم همواره به خاطر نظام و انقلاب در مناسبت‌های مختلف حضور پر رنگ داشته‌اند و حل مشکلات را نیز از مسوولان درخواست دارند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha