کد خبر 233028
۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس مطرح کرد؛

کوتاهی بانک مرکزی در ابلاغ مصوبه وام مسکن ایثارگران

کوتاهی بانک مرکزی در ابلاغ مصوبه وام مسکن ایثارگران

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بانک مرکزی بر اساس مراجعات ایثارگران و پیگیری‌ها تاکنون بانک‌های عامل را جهت پرداخت تسهیلات مسکن مشخص نکرده است.

به گزارش گروه سیاسی حیات و به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن ایثارگران گفت: به استناد بند ت ماده ۸۹ قانون برنامه ششم، دولت موظف است در اجرای ماده (۳) مکرر اصلاحی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حداکثر تا پایان خرداد هر سال شرایط پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مسکن ایثارگران را اعلام و پرداخت نماید. 

وی افزود: بنیاد شهید نیز مطابق سنوات گذشته پیشنهاد تسهیلات مسکن هر واحد مسکونی را بر اساس نرخ تورم به دولت داده و پس از بررسی و اخذ نظرات دستگاه‌های متولی نهایتا در تاریخ ۱۴ آبان در هیات وزیران به تصویب رسیده است. 

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، اما بانک مرکزی بر اساس مراجعات ایثارگران و پیگیری‌ها تاکنون بانک‌های عامل را جهت پرداخت تسهیلات مشخص نکرده، یادآور شد: این در حالی است که خیلی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران واحد مسکونی پیش خرید کرده اند و منتظر ابلاغ این تسهیلات بودند.

وی با بیان اینکه در صورت کم کاری بانک مرکزی در تعیین بانک‌های عامل موجبات ضرر و زیان و تضییع حقوق ایثارگران فراهم می‌شود، ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به تصویب موضوع در هیات وزیران و نگاه مثبت دولت به ایثارگران و تامین مسکن برای آحاد جامعه، هر چه سریعتر اقدام فوری از سوی بانک مرکزی بعمل آید. مجلس آمادگی دارد در صورت کم کاری هر یک از حوزه‌ها به مسئله ورود کند.

گفتنی است، مطابق مصوبه دولت در خصوص سقف‌های جدید تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا در شهرهای مختلف که توسط معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران به ازای هر واحد مسکونی در سال جاری به شرح زیر است:

شهرهای بالای یک میلیون نفر: ۶۰۰ میلیون تومان

مراکز استان ها: ۵۰۰ میلیون تومان

سایر شهرها: ۴۰۰ میلیون تومان

روستاها: ۳۰۰ میلیون تومان

شهرهای جدید: معادل مرکز همان استان

نرخ سود تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران: ۴ درصد

دوره بازپرداخت: ۲۰ ساله

بدون نیاز به رعایت الگوی مصرف و مقررات مربوط به سن بنا

همچنین بنیاد شهید می‌تواند تا سقف ۵۰۰ فقره تسهیلات مسکن از محل سهمیه تسهیلات مسکن ایثارگران سال ۱۴۰۲ را به خانواده‌های ایثارگر دهک‌های پایین‌تر فاقد مسکن یا بدون مسکن مناسب اختصاص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha