کد خبر 234608
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

«حیات» گزارش می دهد؛  

آخرین خبر در مورد وام مسکن ایثارگران/ پرداخت وام مسکن بنیاد شهید معطل چیست؟

آخرین خبر در مورد وام مسکن ایثارگران/ پرداخت وام مسکن بنیاد شهید معطل چیست؟

گلایه ایثارگران از پرداخت نشدن وام مسکن بنیاد شهید در حالی ادامه دارد که بررسی ها نشان می دهد گره کوری در مسیر پرداخت این وام ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ طبق قانون برای تسهیل در تأمین مسکن ایثارگران، تدابیری اندیشیده شده بود که یکی از این موارد، بند ت ماده ۸۹ قانون برنامه ششم است که در آن دولت موظف است در اجرای ماده (۳) مکرر اصلاحی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حداکثر تا پایان خرداد هر سال شرایط پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مسکن ایثارگران را اعلام و پرداخت کند.

در همین راستا محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور آبان امسال، تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص اصلاح ماده ۳ آیین نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا را به بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد؛ اما این در حالی است که هنوز خبری از اعطای این وام نیست.

گلایه ایثارگران از پرداخت نشدن وام مسکن 

«با اعلام پرداخت این تسهیلات خوشحال شدیم، چرا که به علت عدم تأمین اجاره بها با صاحب خانه به چالش جدی خوردیم و تصمیم داشتم از این مشکلات خلاص شوم؛ اما هنوز خبری از این وام نیست.» این گلایه یکی از ایثارگرانی است که امیدوار به دریافت وام، به بانک های متعدد مراجعه می کند اما دست خالی برمی گردد؛ اما دلیل پرداخت نشدن وام مسکن ایثارگران چیست؟ 

وام مسکن ایثارگران روی میز سازمان برنامه و بودجه 

پیگیری های خبرنگار «حیات» از دولت و بانک مرکزی نشان می دهد تضمین نامه مابه التفاوت نرخ سود ۴ تا ۱۸ درصد وام مسکن ایثارگران از سوی سازمان برنامه و بودجه هنوز به بانک مرکزی نرفته و هزاران نفر از ایثارگران چشم به راه ابلاغ این مصوبه به شبکه بانکی هستند.

با وجود پیگیری های بنیاد شهید و امور ایثارگران این مصوبه در حال پاسکاری میان دستگاه های دولتی است و اکنون در ایستگاه سازمان برنامه و بودجه قفل شده است؛ اما دود آن به چشم ایثارگرانی می رود که با تصویب این وام، چشم به راه اعطای آن دوخته و هم اکنون دستشان در پوست گردو مانده است. 

بنابراین انتظار می رود دستگاه های اجرایی با عمل به وظایف خود اعطای این وام را تعیین تکلیف کنند چراکه پاسکاری در اعطای وام مسکن، آن هم برای قشر ایثارگران به هیچ وجه پذیرفته نیست.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 76
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اسدنیا؛ جامعه شناس اقتصادوتوسعه IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    5 1
    هوالاعلم والرئوف؛ سلام، خداقوت !؟
  • فاطمه IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    6 0
    همسر من هم جانبازه هم ایثار گر متاسفانه هنوز یکبار از این وام استفاده نکردیم.برا تعمیرات متزل می خواستیم گفتن حتما باید خونه بخرید .اخه این چه کاریه .شاید کسی بخواد طبقه بالا متزلش را برا پسرش بسازه
  • حیدری IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    9 2
    سلام و عرض ادب. به والله قسم که گرفتار شدیم. ما طبق سنوات گذشته رفتیم یک واحد خریدیم و الان صاحب خانه پولش را می‌خواهد و گرفتار شدیم. لطفا پیگیری کنید
  • منوچهر BR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    6 0
    بزرگترین مشکل در گرفتن وام ضامن است
  • بی پروا IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    6 0
    اخه اگه وام بنیاد هست که بابد از طریق صندوق شاهد پرداخت بشه نه بانک که هزاران دست اندازی انجام میده..
  • سعید حسینی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    6 0
    ممنون از پیگیری ها تون امیدوارم ما رو فراموش نکنین و دوباره پیگیری کنین برامون ..موید و موفق باشید
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    8 0
    اقایون مسعول اول اعتبار آماده کنید بعد اعلام وام مسکن باکاغذبازی مردم راسرگرم نکنید