کد خبر 232971
۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

در نخستین آئین تجلیل از مادران شهدای امر به معروف و نهی از منکر مطرح شد؛

اقتدا کردن به ولی، در فرهنگ حضرت ام البنین (س) مهم است

اقتدا کردن به ولی، در فرهنگ حضرت ام البنین (س) مهم است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در فرهنگ حضرت ام البنین(س) اقتدا کردن به ولی بسیار مهم است، گفت: در جنگ تحمیلی و شکل‌گیری فتنه‌ها، ما همواره مادرانی داشتیم که با همین روش به شهادت فرزندانشان افتخار کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نخستین آئین تجلیل از مادران شهدای امر به معروف و نهی از منکر با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی رئیس و حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شهردار منطقه ۱۳ و جمعی از خانواده شهدا امروز پنجم دی‌ماه در مجتمع کوثر برگزار شد.

طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این مراسم گفت: ما امنیت زندگی خود را مرهون سیره ام‌البنین‌ (س) گونه مادران شهدای امر به معروف هستیم. ما وظیفه داریم در زندگی از آنانی که بر گردن ما حق دارند، تشکر کرده و از خداوند، معلم، پدر و مادر و... قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: حضرت ام‌البنین (س) شخصیتی ناشناخته هستند و هر زمانی که در ماه محرم نامی از حضرت عباس (ع) برده می‌شود، از ایشان یاد می‌کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن بیان نقش حضرت ام‌البنین (س) در قیام کربلا، افزود: امروزه شهدای ما تربیت یافتگان کسانی هستند که به حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت ام‌البنین (س) اقتدا کرده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: اگر امروز نگاه فمنیستی تلاش می‌کند نقش مادری و همسری را از زن بگیرد، خانواده را هدف قرار گرفته و این مساله خلاف فرهنگ شیعی و دینی است. در فرهنگ حضرت ام‌البنین (س) اقتدا کردن به ولی بسیار مهم است. در جنگ تحمیلی و شکل‌گیری فتنه‌ها، ما همواره مادرانی داشتیم که با همین روش به شهادت فرزندانشان افتخار کردند.

طاهری آکردی اضافه کرد: شهادت فرزند برای مادران شهدا بسیار سخت است، دل مادر می‌شکند؛ اما مادران شهدا باید به الگوهای سبک زندگی تبدیل شوند. در حقیقت این فرهنگ ایثار و شهادت است که امروز دنیا را به زانو درآورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha