کد خبر 232833
۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

رئیس سازمان نظام پزشکی مطرح کرد؛

تعیین نشدن تعرفه پزشکی با توجه به ارسال لایحه بودجه/ پیشرفت‌های کم نظیری در حوزه بهداشت و درمان داشته‌ایم

تعیین نشدن تعرفه پزشکی با توجه به ارسال لایحه بودجه/ پیشرفت‌های کم نظیری در حوزه بهداشت و درمان داشته‌ایم

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه پایین نگه داشتن تعرفه به معنای پرداخت نا متعارف از جیب مردم است، گفت: تعرفه خدمات پزشکی باید قبل از پایان هر سال و قبل از ارسال لایحه بودجه به مجلس تعیین شود اما هنوز تعیین نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات،  محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری گفت: پیشرفت‌های کم نظیری در حوزه بهداشت و درمان داشته‌ایم. الان ۱۶۵۰۰۰ پزشک، بالغ بر ۵۰ هزار متخصص، ۲۱ هزار متخصص زن، ۱۶۰۰ فوق تخصص زن، ۷۰ دانشکده پزشکی در ایران داریم. 

وی بیان کرد: پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی در کشور انجام می‌شود و دیگر نیازی به اعزام بیمار جهت درمان نداریم و این موضوع به معنای کیفیت درمانی متخصصان ایران است. در دانشکده‌ای که ۶۰ نفر ظرفیت داشته، الان ۱۱۰ نفر مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: جامعه پزشکی به دنبال انحصار طلبی نیست. در سایه ورود اظهار نظرهای غیر تخصصی و غیر واقعی، احتمال روند معکوس   پیشرفت پزشکی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پایین نگه داشتن تعرفه به معنای پرداخت نا متعارف از جیب مردم است، تاکید کرد: در دوران کرونا جامعه پزشکی بالغ بر ۲۰۰ شهید تقدیم کشور کرده است و در دوران جنگ و صلح این جامعه خدمات درخشانی انجام داده است. در زمینه حرکت در مرز دانش اقدامات خوبی توسط جامعه پزشکی انجام شده است.  

وی در ادامه تاکید کرد: تعرفه خدمات پزشکی باید قبل از پایان هر سال و قبل از لایحه بودجه در شورای‌عالی بیمه و هیات دولت مصوب شود و ملاک تعرفه خدمات پزشکی، مصارف و منابع است و امروز لایحه بودجه به مجلس رفته است. 

رئیس‌زاده همچنین گفت: اگر قانونی اجرا نشود مقصر جامعه پزشکی نخواهد بود. بر اساس قیمت تمام شده تعرفه باید مشخص شود. دیروز نامه‌ای به رئیس جمهور در خصوص تعیین نشدن تعرفه و قیمت تمام شده، ارسال کردیم. در سال گذشته تعرفه خدمات پزشکی در آبان تعرفه مشخص شد اما امسال هنوز تعرفه تعیین نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha