کد خبر 232813
۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

تخصیص تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کردستان

تخصیص تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کردستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از اختصاص ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات برای بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، از اختصاص 31 میلیارد تومان تسهیلات برای بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کردستان خبر داد و اظهار داشت: این اعتبارات از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 پرداخت می‌شود.

وی با اذعان به اینکه عمر ناوگان حمل و نقل کردستان نسبت به کشور فرسوده‌تر است، گفت: در قالب این طرح به ازای بهسازی هر دستگاه اتوبوس 700 میلیون تومان و هر دستگاه مینی‌بوس 250 میلیون تومان پرداخت می‌شود. متقاضیان از دوم دی ماه به مدت دو هفته می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تسهیلات به نشانی اینترنتی https://t18.rmto.ir ثبت‌نام کنند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود:  مالکانی که متقاضی استفاده از این تسهیلات با هدف انجام تعمیرات و بهسازی ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس برابر سهمیه اختصاص‌یافته به استان از سهمیه کشوری هستند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. نیازی هم به مراجعه حضوری نیست و باید افراد از طریق سامانه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به افراد و ناوگان تأییدشده برای مراجعه حضوری و اقدامات بعدی با هدف دریافت تسهیلات، پس از تأیید کمیته استانی انجام خواهد شد.

حسینی از فعالیت 17 هزار و 500 نفر راننده در استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 14 هزار 500 نفر در حوزه بار و 3 هزار راننده در حوزه مسافر فعالیت می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان خاطر نشان کرد: 7 هزار و 500 دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و ترانزیت، 2 هزار دستگاه در حوزه حمل و نقل مسافر، 73 شرکت حمل و نقل کالا، 71 شرکت حمل و نقل مسافربری و 15 شرکت حمل و نقل بین‌المللی در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در کردستان فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha