کد خبر 232756
۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

نتیجه بررسی صلاحیت‌ها ۱۴دی توسط هیات نظارت اعلام می‌شود

نتیجه بررسی صلاحیت‌ها ۱۴دی توسط هیات نظارت اعلام می‌شود

وزیر کشور با بیان اینکه تا این مرحله، از همه طیف‌های سیاسی در انتخابات حضور دارند، گفت: نتیجه بررسی صلاحیت‌ها ۱۴ دی ماه، توسط هیات نظارت اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (یکشنبه ۳ دی‌ماه) در حاشیه حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری جهت پاسخ به مطالبات برخط شهروندان، در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، اظهار کرد: نکاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بسیار کلیدی و مهم بود، لذا با راهنمایی‌ها و تدابیر ایشان ما حرکت بسیار خوبی را در این حوزه خواهیم داشت.

وی افزود: بحث اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در بیانات رهبر انقلاب به خوبی تعیین و تبیین شد؛ همچنین مؤلفه‌های چهارگانه از جمله مشارکت پرشور، رقابت واقعی، امنیت کامل و سلامت که ایشان در گذشته و در ابتدای سال نیز تأکید کرده بودند، مجدداً بیان فرمودند؛ این چهار مؤلفه، جزو کلیدواژه‌های اصلی ایشان بود.

وزیر کشور گفت: ما اکنون منتظر یک حرکت مهمی هستیم که توسط همه ذی‌ربطان، ذی‌صلاحان و عموم مردم در این حوزه اتفاق بیفتد تا همه در میدان باشند و همه بدانند که مشارکت گسترده یعنی ایران قوی، امنیت کامل، عزت و تعالی کشور و به ویژه نقطه تحول زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود اشاره فرمودند که مشارکت و انتخابات می‌تواند یک نقطه جدید بر مبنای تحول باشد.

وحیدی ادامه داد: باید همگان برای این امر تلاش کنیم، وزارت کشور هم در این خصوص دارای مسؤولیت است، در بحث اجرایی وزارت کشور باید مباحث اجرایی را به خوبی انجام دهد، همچنین موضوعات ویژه‌ای که عمدتاً به حوزه‌های امنیت و سلامت دستگاه‌های دولتی مرتبط است را هم به خوبی انجام دهد، در بحث رقابت نیز باید انواع طیف‌های سیاسی و جناح‌های مختلف هم با یکدیگر یک رقابت واقعی شکل دهند.

وی افزود: بسترهای این موارد فراهم است؛ باید همه دلسوزان، فعالان اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به میدان بیایند تا این حرکت مهم یعنی مشارکت پُر شور، شکل بگیرد. وزیر کشور با بیان اینکه تا این مرحله از همه طیف‌های سیاسی و از همه سلایق در انتخابات حضور دارند، گفت: نتیجه بررسی صلاحیت‌ها ۱۴ دی‌ماه، توسط هیأت نظارت اعلام خواهد شد.

وحیدی حضور همه طیف‌های سیاسی را خواست عمومی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در فرمایشات خود همین موضوع را فرمودند که همه جناح‌ها، گروه‌ها و سلایق در انتخابات باشند؛ من فکر می‌کنم که زمینه رقابت واقعی که رهبری بر آن تأکید داشتند، فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha