کد خبر 232654
۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

شوک شبانه به پرسپولیس: دو ستاره قرمزها نیم فصل سرباز می‌شوند؟!

شوک شبانه به پرسپولیس: دو ستاره قرمزها نیم فصل سرباز می‌شوند؟!

ماجرای خدمت سربازی فوتبالیست‌ها هنوز یک بحث داغ رسانه‌ای است و هر روز خبر جدیدی در خصوص چند فوتبالیست مشمول خدمت منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای خدمت سربازی بازیکنان فوتبال همیشه یکی از مباحث مهم و مورد بحث در این رشته ورزشی میان بازیکنان، علاقه مندان به فوتبال و رسانه‌ها بوده و در طول سالیان اخیر تصمیمات مختلفی به شکل آزمون و خطا در این خصوص گرفته شده است و اخیراً هم در ابتدای فصل جاری قانون جدید ابلاغ شد که نگرانی‌های زیادی برای فوتبالیست‌ها به دنبال داشت و به احتمال زیاد در پایان فصل درگیری و حواشی زیادی در خصوص اعزام فوتبالیست‌های مشمول خواهیم داشت.

یکی از بازیکنانی که از ابتدای فصل ماجرای اعزامش به خدمت سربازی مطرح بود، میلاد سرلک بود که طبق قانون قبلی برای تعویق زمان اعزامش باید به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد و وقتی در فهرست امیر قلعه‌نویی جای گرفت این مشکل موقتاً برایش برطرف شد ولی چندی بعد بود که ابلاغیه سازمان نظام وظیفه و لغو معافیت موقت ملی‌پوشان فوتبال این پوئنی که در اختیار سرلک و سایر ملی‌پوشان بود را منتفی کرد و اینطور عنوان شد که فوتبالیست‌های مشمول سربازی باید به فکر سپری کردن دوران خدمت خود باشند. این البته مشکل بزرگی بود که در ابتدای شروع فصل می‌توانست اکثر تیم‌های لیگ برتری را با مشکل کمبود بازیکن روبرو کند و رایزنی‌های مختلفی در این خصوص صورت گرفت تا خدمت فوتبالیست‌های مشمول تا پایان فصل به تعویق بیافتد.

با این وجود محمدحسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر از اعزام میلاد سرلک و محمد عمری به خدمت سربازی خبر داد و اعلام کرد این دو بازیکن باید نیم فصل به خدمت سربازی بروند. میثاقی در این خصوص گفت:

میلاد سرلک باید خدمت برود. باید بدانیم بحث دعوت به تیم ملی چطوری است؟ لیست اولیه است یا کسی که در تیم ملی بازی می‌کند یا اینکه فقط دعوت شدن کافی است.این مسئله خیلی مبهم است. فوتبالیست‌های ملی پوش و لیگ برتری می‌توانند از معافیت استفاده کنند که این هم کلا دارد برداشته می‌شود. پس یک‌سری از بازیکنان همین نیم فصل سرباز می‌شوند. بازیکنانی مثل سرلک و عمری ممکن است سرباز شوند.

 این صحبت‌های میثاقی در شرایطی مطرح شده که چندی پیش طی اطلاعیه‌ای از سوی سازمان نظام وظیفه، بازیکنان مشمول تا پایان فصل اجازه بازی در تیم‌هایشان را گرفتند:

مشمولان ورزشکاری که تاکنون از این تسهیلات استفاده کرده اند و در فصل جاری لیگ مجوز داشته اند کماکان می توانند تا پایان فصل در تیم های ورزشی خود فعالیت کنند و در صورت تمایل پس از پایان فصل در یکی از تیم های ورزشی نیروهای مسلح فعالیت کرده و در صورت دعوت به تیم ملی مجاز هستند در تمامی اردوهای تیم ملی شرکت کنند.

حالا با توجه به این موضوع باید دید ادعای میثاقی بر اساس چه اطلاعاتی بوده است و مشخص نیست این دو بازیکن مشمول ابلاغیه نظام وظیفه میشوند یا شرایطی وجود دارد که آنها را از این شرایط مستثنی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha