کد خبر 232645
۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

هشدار آتش سوزی در جنگل و ریزش سنگ در مازندران

هشدار آتش سوزی در جنگل و ریزش سنگ در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه هنگام شب و عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی، علاوه بر رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از ماموران پلیس راه و نیروهای راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، روزهای ابتدایی مازندران شاهد تداوم هوای آفتابی هستیم که در ارتفاعات همراه با وزش بادهای شدید و موقتی است که باتوجه به شرایط فصلی احتمال بروز برخی از حوادث را افزایش می‌دهد.

براساس هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران باعبور امواج از تراز میانی جو تا دوشنبه شب چهارم دی ماه شاهد افزایش دما در استان مازندران هستیم که در ارتفاعات به تناوب با وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه است.

باتوجه به اینکه، این سامانه ارتفاعات استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزایش ظرفیت آتش‌سوزی و احتمال ریزش سنگ در محورهای کندوان و هراز از مخاطرات این سامانه محسوب می‌شود.

حسینعلی محمدی، مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه هنگام شب و عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی، علاوه بر رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از ماموران پلیس راه و نیروهای راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم و مسافران از تردد، برپایی چادر و اقامت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و فضاهای باز پرهیز کنند، افزود: کوهنوردان و گردشگران با توجه به پیش‌بینی رعد و برق و بارش‌های رگباری، از صعود به ارتفاعات و مناطق باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: دامداران، دام‌های خود را به دور از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فضاهای باز، ارتفاعات به مناطق امن هدایت کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه شهرداران استان نسبت به پاک‌سازی و لایروبی کانال‌ها و جوی‌های سطح شهر و نیز بازدید و تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی و سازه‌های موقتی در سطح شهرها اقدام کنند، گفت:  به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی با آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha