کد خبر 232624
۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

دبیرکل سازمان ملل: از هر پنج نفر گرسنه‌ترین مردم جهان، چهار نفر در غزه هستند

دبیرکل سازمان ملل: از هر پنج نفر گرسنه‌ترین مردم جهان، چهار نفر در غزه هستند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که حملات رژیم اسرائیل را مانع توزیع کمک ها در نوار غزه می داند، اعلام کرد: از هر پنج نفر گرسنه ترین مردم جهان، چهار نفر در غزه هستند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه به وقت محلی افزود: « در میان تشدید درگیری و افزایش وحشت، ما به انجام وظیفه خود ادامه خواهیم داد. ما تسلیم نخواهیم شد.»

۳۱ سازمان حقوق بشری و بشردوستانه فلسطینی در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هشدار داده اند که "سازمان های امدادی سازمان ملل که در غزه فعالیت می‌کنند، برخلاف قوانین بین المللی به اهداف جنگی اسرائیل کمک می کنند."

در نامه این ۳۱ گروه حقوق بشری و بشر دوستانه خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل آمده است: آژانس‌های سازمان ملل متحد از طریق هماهنگی گسترده‌ با اسرائیل در خصوص ارسال و توزیع کمک‌ها و متعاقباً تبعیت از محدودیت‌های غیرقانونی اسرائیل، نتوانسته‌اند با استقلال عمل کنند. آنها با این کار بشریت را به خطر انداخته اند.

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در آخرین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک در پی تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای ارسال کمک های فوری به نوار غزه بدون تصویب آتش بس فوری گفت که قضاوت درباره اثربخشی عملیات کمک‌های بشردوستانه در غزه بر اساس تعداد کامیون‌هایی که وارد غزه می‌شوند، اشتباه است.

او گفت: «مشکل واقعی روش های نظامی اسرائیل است که موانع بزرگی را برای توزیع کمک‌های بشردوستانه در داخل غزه ایجاد می‌کند. راه حل واقعی برای آنچه در نوار غزه اتفاق می افتد، توقف فوری جنگ به دلایل انسانی است.»

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: عملیات امداد رسانی موثر در غزه نیازمند امنیت نیروهای سازمان ملل است که بتوانند در محیطی ایمن کار کنند، ظرفیت لجستیکی وجود داشته باشد و فعالیت های تجاری از سرگرفته شوند. این چهار عنصر وجود ندارند.

گوترش همچنین از اسرائیل خواست موانع بر سر راه توزیع کمک ها را برطرف کند و گفت که هفته‌ها است هیچ گونه حمایتی از غیرنظامیان در غزه ندیده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha